Ursprungligen postat av Lasse Aarnipuro
Visa inlägg
Vad roligt att höra att det är fler än vi :-) Ännu roligare att du får nåt. Grattis!
Nu skall vi se, jag är inte vidare väl bevandrad i västerbottens kustgeografi, Nordvalen är det fyren(?) söder om Holmöarna? Fiskargrundet har jag inte hört talas om, inte för att jag har nån vidare koll men :-)
Jag har som oxå tyckt att det bara borde gå, iom att det finns fisk i området. Folk får i fällor och går man efter umeälven början av juni, där turbinerna kommer ut är det helt sjukt mycke fisk som står och stångas med nätet som stänger vägen upp i turbinerna (tragisk syn).
Jag har ingen koll på havsöringsfisket faktiskt, är uppfödd på på gäddmete och flugfiske. Har sökt mig ut till havs på egen hand under de senare åren. Trollar du efter havsöringen oxå? Med vilken metod isf? Lr metod och metod, Strandnära? Vobblers? Hur fan gör man :-)
Jag kommer inte ge upp, har fått upp ett rejält pepp av detta. Känns dock tyvärr som att fredag - söndag är lite få dar, med tanke på att halva fredagen kommer gå åt att fippla me grejjer å få i ordning båten.
Vi kommer nog utgå från Holmsund och köra en tur norrut, mot holmön och en tur söderut tror jag.
Hur tacklar du strömmingen? Går det få in den i en sån här löj-hållare? Vi har funderat massor på hur man kan tackla småsej för hälleflundretrolling i norge men inte riktigt kommit underfund med nån bra(enkel) metod.
Vänliga peppade hälsningar
Robert
På rikt (3 st).
Lämna en kommentar: