Trolling i Öresund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling i Öresund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling i Öresund

Hej! Jag trollar en del efter HÖ i öresund med min segelbåt. Jag har 2 paravaner på sidorna och en eller två dipsys. Jag är ny i Skåne och har bara kört utanför malmö med rätt lyckat resultat. Jag undrar var dom bästa ställena är runt malmö? Kan man trolla efter HÖ i Öresund även nu på sommaren? Var isåfall? Har tänkt att djuprännan från Landskrona upp mot ven borde vara bra, men det är lite långt från malmö! Vilket djup går dom på på sommaren?, på våren har jag fått dom på mellan 10 och 5m, det finns inte mycket annat här nere. Är tacksam för era svar!

Testa nere runt Drogden så här års, dvs söder om bron. Danskarna får mängder med havsöring där nu..strax utanför Amager, och det fisket brukar hålla i sig till början på juli.

Kommentera

Kolla upp de danska fiskereglerna innan du börjar trolla i danska vatten, har för mej att man inte får använda paravaner i Danmark. Men som sagt kolla innan fiske.
      Tumlaren
      trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
        Kolla upp de danska fiskereglerna innan du börjar trolla i danska vatten, har för mej att man inte får använda paravaner i Danmark. Men som sagt kolla innan fiske.
        Tumlaren
        man får inte använda pulkor men paravaner går bra

Kommentera

stämmer bra. Planerboardfiske förbjudet men spöparavaner går fint

Kommentera

Tack för svaren och alla bra tips! Provade neråt drogden i helgen, + på sjollen utanför malmö. Inga havsöringar, endast näbbgäddor, men det var sjukt varmt, kanske spelade inn. Såg att kögebukten var populärt, någon som vet om det är gångbart där hela sommaren? Någon som har provat djuprännan från Landskrona och upp mot Ven?

Vilket djup söker sig annars öringen till på hösommaren?

Kommentera

Skev fel. Menade rännan från Barsebäck mot Ven, någon som har fiskat öring där?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
              9 svar
              445 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg brollann  
              Arbetar...
              X