Gös trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös trolling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös trolling

I sjön jag trollar/släpar wobblers är det 2-4m djupt. Sandbotten, sikten är ca 30cm. Jag har lyckas ta 3 gösar där under flera försök. Brukar åka med EL motor ca 1,5knop. 20m lina ute och kör med bomber, nilsmaster/rapala av olika storlekar, dom flesta i gul/orange. Jag ser ofta andra som får gös men desvärre inte jag... Vad gör jag fel??? Tips...???

Skall testa med bensin motor imorgon och köra ett spö propellersprutet.

Tacksam för tips // Johan

Prova med att köra lite långsammare, lite längre lina samt fiska så djupt som det går (iallafall under dagen).
    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Trixa mkt med hastigheten, stanna upp och gör lite svängar här o där. Ofta är det just i dessa ögonblicken huggen kommer.
      www.pikewallis.se

Kommentera

Testade bensinmotor idag, Den ville gå för fort så vi fick justera ner tomgången maximalt på den. När vi trollade runt så dog motorn vid X-tillfällen, pga tomgången för låg.... Vid 2 av tillfällena så högg gösen!!

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanUA Visa inlägg
          Testade bensinmotor idag, Den ville gå för fort så vi fick justera ner tomgången maximalt på den. När vi trollade runt så dog motorn vid X-tillfällen, pga tomgången för låg.... Vid 2 av tillfällena så högg gösen!!
          Häng en ikeakasse bakom som "drivankare" så får du ner farten!
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanUA Visa inlägg
            I sjön jag trollar/släpar wobblers är det 2-4m djupt. Sandbotten, sikten är ca 30cm. Jag har lyckas ta 3 gösar där under flera försök. Brukar åka med EL motor ca 1,5knop. 20m lina ute och kör med bomber, nilsmaster/rapala av olika storlekar, dom flesta i gul/orange. Jag ser ofta andra som får gös men desvärre inte jag... Vad gör jag fel??? Tips...???

Skall testa med bensin motor imorgon och köra ett spö propellersprutet.

Tacksam för tips // Johan
            Hade samma problem i min sjö ungefär samma sikt, där andra båtar fick fisk så jag byte ifrån skrikiga färger till blå/silver eller röd/vit och fick goda resultat direkt med 5-10 gös per tur,, farten är det inget problem med, jag kör mellan 1,6 och 1,0 knop

Kommentera

Prova att tackla med ett bottenmets sänke framför wobblern så att du släpar sänket på botten så kan du köra grymt sakta och endå hålla botten bra. Ska du köra med bomber 16 a så kör med en sänkestafs på 1-1,5 m och från ha 1,5-2 m från sänkestafsen till vobblern så går den lagom djupt.

Kommentera

Kör svensson trolling, det funkar serru.
                Bensinmotor, ståltafs,vobbler från överskottsbolgaet samt glöm inte att prata högt som fan i båten!
                Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Går lite mot strömmen och säger att du ska öka farten. De flesta av mina gösar hugger i ca 2,5 knop. Gör även som det står ovan. Kör lite svängar, stanna upp en 10-15 sek och kör igen osv. Ibland följer gösen bara wobblern och när du stannar upp så får den wobblern rakt i nyllet, då jäklar hugger det!Skitfiske!

/ Martin

Kommentera

Ursprungligen postat av martinvaxholm Visa inlägg
                    Går lite mot strömmen och säger att du ska öka farten. De flesta av mina gösar hugger i ca 2,5 knop. Gör även som det står ovan. Kör lite svängar, stanna upp en 10-15 sek och kör igen osv. Ibland följer gösen bara wobblern och när du stannar upp så får den wobblern rakt i nyllet, då jäklar hugger det!Skitfiske!

/ Martin
                    Skall fanimig prova detta med. Gör du stoppen ofta eller?
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    424 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Arbetar...
                    X