gös trolling live bait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gös trolling live bait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gös trolling live bait

är det någon som har trollat gös med livebait? typ vuoksi raksi eller liknande vilken fart annvänder ni? hur gör ni? vore kul att veta.

dött bete typ löja får vi bra med gös på sommaren vid brommö Vänern typ 1,6kn med anchovyskallar i starka färger

Kommentera

Ursprungligen postat av sovas Visa inlägg
      är det någon som har trollat gös med livebait? typ vuoksi raksi eller liknande vilken fart annvänder ni? hur gör ni? vore kul att veta.
      Vuoksi Raksi + Livebait låter som rent och skärt djurplågeri...
      sigpic

Kommentera

Finns några betes hållare som heter vectra som brukar användas vid gös trolling. http://medlem.spray.se/olympic500/

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
          Vuoksi Raksi + Livebait låter som rent och skärt djurplågeri...

ja, tänk om dom blir uppätna....

Kommentera

livebait eller deadbait spelar ingen roll jag vill vet hur ni gör. varför jag skrev vuoksi raksi är att jag hört att den inte roterar? har för mej att gösen inte tar på ett roterande bete? kan ha fel .det är det jag vill höra med er!

Kommentera

Vouksi Raksi kan du köpa hos www.wildwater.se jag förespråkar att man skall använda tandpetare istället för metallpiggen som lätt lossnar.
              Livebait då får du nog köra med flötestrolling...
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag har några leeds om det kan vara intressant.. Vouksi Raksin går skapligt rakt och fint om man bara är noga när man monterar betesfisken. Provkör den i vattnet brevid båten innan ni lägger ut linan. MEN den gör ibland en oregelbunden rörelse och simmar lite på sidan då skeden är i minsta laget. Detta leder oftast till fler hugg då den ser ut som en skadad betesfisk och således verkar vara ett mer lättfångat byte. Skulle betesfisken vara vid liv när ni monterar den lever den inte länge med sprinten körd genom huvudet. Håll hastigheten under 2 knop och kör den gärna på djuprigg för att enklare styra djupgåendet.
                Jag har experimenterat lite och satt beteshållare på 2 spön på ena sidan båten, 2 spön med wobblers på andra sidan och kört med samma linlängder och djup vid ett par tillfällen. Det resulterade i ca 40% mer påslag på beteshållarna med deadbait så jag är sjukligt frälst i beteshållare och främst Vouksi Raksi (som ni märker )..

Om jag tar fram en ny modell av beteshållare under vintern med en bättre låsning för betesfisket samt 2-3 st utbytbara skedar så man slipper blya eller på annat sätt påverka djupgåendet, tillverkar den i ett material så man kan kliva på den i båten utan att den går sönder och utrustar den med en av marknadens bästa krokar för under 100-lappen. Givetvis fabrikstillverkad och av hög kvalité. Skulle ni köpa den då?
                - Alltid vassa krokar!!!

Kommentera

Ja, ja ska köpa den.

Kommentera

Hej.

Min erfarenhet av Vouksi Raksin är att de roterar allt för mycket. Jag skulle välja vectra istället. Jag kör med den lilla med en enkelkrok som hänger lös under löjan. tänk på att knyt den med ett roder. Det mest vinstgivande med vecktran är att du kan variera farten ända upp till 2.5 kn. Detta ät jätte bra eftersom det oftast är dessa gasande och stopp som gör att gösen hugger. inte fel att blya den hårt också så när du lägger ur växen så dyker löjan. Mycket givande. Maila Bengt, han hjälper dig. http://medlem.spray.se/olympic500/
                    Niklas
                    http://slasklag1.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    734 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...