Westins jätte spökar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westins jätte spökar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

dom går djupare än vad det sägs, så är det barahar också gått i botten på ca 5-6 meters djup. och inget läckage i mina iaf
    fiske går före allt

Kommentera

westins

har kört mycket med westins jätte 23 cm. Har kört med 0,23 mm och med 20 meter ute går de då ca 4 meter.

Intressant om de skulle klara 7 meter med tunnare lina perfekt i så fall för pelagiskt fiske i djupare sjöar. Vilken linlängd kör ni med då??

Kommentera

Alla mina 6 westins jättar går nästan exakt 7 meter djupt...... Har kört med 0,18 fireline och kanske 30 meter ute...... de första tre jag köpte läckte in vatten så de fick jag byta.
        sigpic

Kommentera

Ja det lär ju bero mycket på linlängden man har ute. Själv har jag minst 40 meter ute i vanliga fall.

Kommentera

Det är ganska välkänt att kvaliteten på Westins Jätte inte är 100% (likväl en förbaskat bra trollingwobbler). Jag brukar för säkerhets skulle alltid sätta en liten klick epoxy runt nosöglan och kroköglorna när jag köpt en ny Westinare....
            Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

I den vevan Westin lade ner tillverkngen och bröderna Holm i Gnesta tog över tillverkningen köpte jag en Jätte. Den flöt galant i början men efter några badningar började den ligga djupare i vattnet för att senare sjunka. Varje vår höll den ytläge men efter en halvtimme i vattnet var den sjunkande. Jag har haft efterföljare på den wobblern men där finns inte ett gäddbett som jag kan minnas. Mer än 20m 0.35 nylonlina kunde jag inte ha och grundare än 3m var då inte möjligt att fiska. När betet över gick till submers verksamhet fick det vänta någon månad tills det åter flöt en stund.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
              9 svar
              426 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg brollann  
              Arbetar...
              X