Gäddtrolling längs kusten! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddtrolling längs kusten!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddtrolling längs kusten!

Tänkte ge mig på en någorlunda seriös satsning på trolling efter gädda längs yttersta Blekingekusten nu i september.

Mörtstimmen går, när värmen trycker på, ut och ställer sig på 7-10 meters djup. Här finns också sill och småtorsk.

Tanken är att köra minst 300 meter ut från land (endast för KG?), i öppet hav, längs kustbandet i djup där mört mm håller sig.

Någon som provat detta fiske i Blekinge och kan dela med sig av erfarenheter? Nu snackar vi inte inomskärstrolling utan bara fiske utomskärs.

Tillägg: Främst trolling med wobblers, men slowtrolling med levande betesfisk är också av intresse om någon har erfarenheter av detta fiske längs Blekingekusten.

MVH

/MT
    Senast ändrad av Muskytracker; 2007-08-24, 19:16.

Bara ett tips. Du måste ut 300 meter innan det är fri trolling. Annars tror jag det funkar fint, fiska rätt grunt på ställen där det finns betesfisk.

Kommentera

Borde funka. De har ju grym trolling i langt fran land i Rugen under sommarmanaderna. Ofta 3-5 tior per tur vad jag fattat. Varfor skulle det inte funka pa andra sidan sjon? Detta tyska trollingfiske sker framst runt sillstim tror jag.

Kommentera

Tror inte det finns många som kan komma med tips på just det fisket? Se dig själv som en pionjär, alla som trollar därnere är ute efter dom där blanka sakerna.

Kommentera

KG? Jag är inte dum i huvudet! Räknade dock med en sådan kommentar... från dig! Tänkte istället skriva ett par 300 meter ut, men orkade inte ändra.

Nä, är också inne på den linjen Jenk. Det är knappt någon som kör denna metod nu, vad jag vet, men vissa gamla stötar har berättat om magiskt fiske som de bedrev för länge sedan på ovanstående vis.

MVH
          Senast ändrad av Muskytracker; 2007-08-24, 19:17.

Kommentera

Finns nagra pionjarer redan eller nastan i varje fall. De har trollat i havet utanfor Lodde. Tror att det gatt ratt uselt men det kanske morkas?

Kommentera

Nä, tror som du KG? Det känns som en riktig utmaning, lyckas man är nog resultatet "GROVT"!

Kommentera

Hur som helst, Arkipen börjar bli fullriggad... drivankare kommer på måndag. Tanken har varit att lägga lite tid efter pelagiskt jagande gädda i Vättern, men om man skulle lyckas kring hemtrakterna... helt klart värt ett seriöst försök. Jenk, din skrivelse om Rügen gav mig ännu mer stimulans att verkligen prova hemtrakterna först.

Kommentera

När jag skrev "fiska rätt grunt" så menade jag förstås betet. Vad djupet är under båten är ointressant. Men det fattade du antagligen.

Kommentera

Jag snackade bara meter från land och vattendjup 7-10 meter, men det förstod du säkert också! Men som du skriver... fiska grunt över betesfisken är nog inte fel!
                    Senast ändrad av Muskytracker; 2007-08-24, 20:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    837 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    391 visningar