Dodger och Flasher - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dodger och Flasher

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dodger och Flasher

om man tänker fiska med båda samtidigt, hur långt ifrån ska då Blänkena vara ifrån varandra? räker det kanske med 9 fot eller blir det för nära.

Ursprungligen postat av Kimpan Visa inlägg
    om man tänker fiska med båda samtidigt, hur långt ifrån ska då Blänkena vara ifrån varandra? räker det kanske med 9 fot eller blir det för nära.
    Jag antar att du menar att du vill fiska med två spön på samma rigg?

Du kan räkna med att alla dodgers och de flesta (stora) flashers strävar uppåt i vattnet. Det innebär att om du fiskar dodgern/flashern med långa släp så kommer den att fånga in betet ovanför. För att vara någorlunda säker på att slippa trassel kan du köra med samma avstånd till betet ovanför som släplängden. Dvs om du kör den nedersta dodgern 10 fot bakom båten är det lagom att stacka nästa dodger 10 fot ovanför.
    /Magic

Kommentera

Flashers är definitivt döden om du stackar nära blir ofta ett vackert rep av alltihop pga att den slår i cirklar.
      Dodgers däremot slår mera i sidled och kan stackas närmare.
      Magic använder du lockblänken i någon utsträckning förutom i Simris då kul att veta?
      PS i tillägg ta inte i för mycket skulle tro att en flasher/dodger i vattnet på riggarna räcker samtidigt sätt skedar eller wobblers/löja runt omkring åtminstone till att börja med.
      Senast ändrad av TAMTAM; 2007-09-15, 18:00.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jaha. "Nej jag kör inte på samma rigg använder mig ut av 2 uni-troll riggar" Jo det låter ju vettigt. sen har jag den ungefär 15 fot bakom den andra!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Magic använder du lockblänken i någon utsträckning förutom i Simris då kul att veta?
          Jo, det händer av & till när andan faller på...
          /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
            Jo, det händer av & till när andan faller på...
            Några resultat och var kul att veta själv kan jag inte påstå att det varit nåt vidare direkt men man kan kanske lära sej nåt nytt?
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimpan Visa inlägg
              lägg 3 meter i mellan det blir bra brusen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
              5 svar
              707 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RK99
              av RK99

Arbetar...