Vad rekomenderar ni att fiska med på Hösten, hörde en som fick en lax på 4,3 på söndagen den högg på en liten Toby blå/silver/röd. Men jag har inte fått på något drag ännu men men har ju iaf löjorna dom funkar utmärkt!
Det vore om det fanns ett ultimat höstdrag
Men de ju på vilken fisk, om det är mörkt eller ljust, vilket vatten du fiskar i, vilket väder det är. Ett drag kanske funkar bra i en sjö men inte en annan etc.
Senast ändrad av Gaddkraelarn; 2007-09-30, 12:42.
Anledning: lök
Vad rekomenderar ni att fiska med på Hösten, hörde en som fick en lax på 4,3 på söndagen den högg på en liten Toby blå/silver/röd. Men jag har inte fått på något drag ännu men men har ju iaf löjorna dom funkar utmärkt!
tomic och bomber 15A funkar lika bra till våren som hösten. Är dom riktigt kinkiga funkar löja finfint. Ger oftast större snittvikt och fler hugg. Gått ifrån wobblerfisket nästan helt till fördel för löja. Mycket plockande men lär man sej behärska löjfisket är det i regel outstanding. Undantag för östersjön. här verkar skedar och tomic 5:or vara det bästa
Okej tack för alla råd! Jo jag tror jag ska testa Tomic pluggarna. men det får bli nästa år, var ju på tävling i Lördags men ja det gick som det gick! kom 3:a i år! :/
Kommentera