kan man trolla i östersjön utanför stocholm? finns det nån nämnbar fisk osv ?
har länge funderat på att prova men aldrig blivit av.
Klart att det går att trolla i Östersjön men Du lär få mera matnyttiga tips om Du preciserar Dig lite som vad Du vill fånga då det ju skiljer lite på om Du ska ut på Laxtrolling på frivattnet (Ålandshav/Skärgårdshavet) eller Havsöring i ytterskärgården eller Gädda inne i skärgården?!
Utanför Stockholm är ju en ganska vag beskrivning det trollas ju Lax vid Nynäshamn och det är ju ganska nära Stockholm så lite mera precisa frågor så lär Du många bra svar
Låter som Du borde satsa på att köra till Nynäs området och jaga Lax det fiskas en hel del efter det där så potential finns men det är en fisketeknik som kräver en hel del utrustning och hyfsat mycket kunnande så om jag var Du skulle jag försöka få hänga med någon som kan och lära den vägen innan beslut tas om att satsa själv.
Säsongen för detta är slutet av Maj till början av Juli
Min båt är en modifierad Anytec 750 SP med 250hk, andra båten en Trophy med 2x nånting
Ojdå rejäla flytetyg det där
Oavsett vilken Du väljer så är en liten trollingsnurra 4Taktare så klart ett bra tips för att spara masssa soppa och den är ju dyr men för trolling så låter ju Trophyn som ett bra val då jag gissar att den har någon form av hytt eller WA modell?!
var ute en bra bit utanför sandhamn och trollade på en lite grundare del än resten av vattnet runt oss djupet va runt 20 meter och vi fick ett monsterhugg, drillade en stund sen tappade vi den va det nu var
4 timmar 1 hugg men det var nått i hästväg.
skall garanterat testas igen. tack för alla tips och råd, ska bli intressant och prova igen.
var ute en bra bit utanför sandhamn och trollade på en lite grundare del än resten av vattnet runt oss djupet va runt 20 meter och vi fick ett monsterhugg, drillade en stund sen tappade vi den va det nu var
4 timmar 1 hugg men det var nått i hästväg.
skall garanterat testas igen. tack för alla tips och råd, ska bli intressant och prova igen.
Kul att det small på något och nästa gång får ni upp det och kan få bekräftat vad det var som dolde sig under ytan och då blir det extra kul
Standardtips är att leta efter stim med bytesfisk med hjälp av ekolodet och fiska runt/genom dem stimmen där förhoppningsvis några hungriga rovfiskar går och smaskar i sig
Kommentera