kredd till trollare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

kredd till trollare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kredd till trollare!

vill genom det här inlägget ge väldigt mycke cred till alla duktiga och hänsynsfulla trollare som gjorde vätterns vidder till en bra och rolig fiske plats i helgen under laxcup suzuki. var riktigt roligt och trevligt att stå på land när vissa kommer och drar pulkorna så pass nära land att man nästan kan lägga spötoppen på den innersta och utan problem skulle kunna lagt dobben på den yttersta.

var mer än en gång man blev tvungen att panikveva för idioter som kom farande!

vill gärna nämna ett specifikt tillfälle när nån som hade jävligt bråttom att köra om en annan båt kom i utan att överdriva närmre 4-5 knop runt en klippa så jag höll på att bli av med metet jag hade ligga 10 - 15 meter ut. utan uppmärksamma medfiskare hade jag fått grejerna överkörda så de hette duga.

tack så mycket

helt sanslöst att man inte kan få ha den lilla yta man kan fiska av från land ifred när båtfolket har hur mycket plats som helst att fiska på.

Mvh Jimmy
    Senast ändrad av Tekky; 2007-12-12, 20:49. Anledning: Gnälliga bokstavs poliser
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Hej Jimmy måste ju säga att du valde rätt helg för landfiske iaf!! mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

jepp ja vet=) tänkte ju inte ge mig ut på sjön me så där jävla mycke båtar o slåss med=P
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

Haha då skulle du vara med vid Landsort en lördag under den hetaste tiden på våren kraftiga tutor och mycket skrik på VHFen mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

o ändå har man hela havet att vara på=P
          Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
            vill gärna nämna ett specifikt tillfälle när nån som hade jävligt bråttom att köra om en annan båt kom i utan att överdriva närmre 4-5 knop runt en klippa så jag höll på att bli av med metet jag hade ligga 10 - 15 meter ut. utan uppmärksamma medfiskare hade jag fått grejerna överkörda så de hette duga.
            För det första, det heter cred, inget annat.

Fråga; Hur tror du att dom skall se dig om du inte ser dom?

Konstaterande, alla vill fiska närma land om det är där fisken är, argumentet, ni har hela sjön att köra på är inte speciellt igenomtänkt.

Förstår givetvis om du är sur och det är folk som kör nära land, men ibland kanske man både kan ge och ta lite?
            sigpic

Kommentera

Länk: cred/kredd
              Senast ändrad av magic; 2007-12-12, 19:44.
              /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                För det första, det heter cred, inget annat.

Fråga; Hur tror du att dom skall se dig om du inte ser dom?

Konstaterande, alla vill fiska närma land om det är där fisken är, argumentet, ni har hela sjön att köra på är inte speciellt igenomtänkt.

Förstår givetvis om du är sur och det är folk som kör nära land, men ibland kanske man både kan ge och ta lite?

jaja cred om de e så jävla noga då.
                just mig kan ju ha varit lite svår att se för just den båten i exemplet men dom andra 10 fiskarna som var där som inte stog precis bakom en klippa var betydligt lättare att se.

alltså ja säger inte att man inte ska få köra nära land, de jag säger är att man inte behöver köra så nära land att jag kan slå till på pulkan men spötoppen.

säg till den dagen en trollingfiskare ger nått till landfiskare=P

alltså jag är inte grinig för att jag är allmänt fientligt inställd till trollare då jag själv ägnar mig åt det, men man kan ju ta lite hänsyn, ligg 30 - 40 meter ut så känns de mycket bättre för mig iaf.

jag som står på land måste ju bryta mitt fiske när dom kommer inte fan bryter dom sitt fiske för att nån från land har kastat framför dom.
                Team Pikings

Kommentera

ska upp till helgen och fightas med landfiskare! någon som har en smart lösning på hur man monterar hjul på pulkorna ?
                  eller kanske inte det finns gott om ställen som landfiskare inte når jag brukar hålla mig där

Kommentera

*tungt skeddrag. kasta. -ooooj ursäkta hade ni drag efter dom där konstiga sakerna som ni kör uppe på land*
                    Team Pikings

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    764 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...