Jag ska enbart använda den till Trolling, Sjön som jag fiskar i är ganska grund 40 m. djup branter. Finns det sjöplotter över Norrlands sjöar till Garmins?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod med Gps!
Collapse
X
-
Kolla här http://www.garmin.se/productsegment.aspx?pageid=433 så ser Du vad Garmin har för kartografi, Blue Chart och G2 är sjökort men är det mindre vatten så kanske Friluftskartan är bättre men kolla på täckningsområdena på allihopa via hemsidans täckningskarta!!Ursprungligen postat av Kimpan Visa inläggJag ska enbart använda den till Trolling, Sjön som jag fiskar i är ganska grund 40 m. djup branter. Finns det sjöplotter över Norrlands sjöar till Garmins?
Finns inte Din sjö med så kan Du enkelt lägga upp Waypoints för intressanta ställen som Du hittar med hjälp av lodet så att Du kan skapa ett eget "sjökort" direkt på plotterskärmen med alla bra fiskeplatser inlagda
Med den användningen och djupen så behöver Du inte titta så noga på uteffekt då även dem svagare räcker till +40m inte heller behöver Du en dubbelfrekvensgivare då 200khz är det bästa för din användning.
Kommentera
-
Garmins plotter har en bra grund karta där det syns vad som är sjö och land. Skrivar man in djupet på waypointsen så efter ett tag har man ganska bra koll på djupen över sjön. den jsg provade hadde inget ekolod det var en 172c
Kommentera
-
Beteckning: MEU047R
Täcker in Bottenviken och Bottenhavet från Gävle i Sverige till Pori i Finland. Täcker även in Åland samt de svenska sjöarna Tjeggelvas, Hornavan, Aisjaur, Fluka, Uddjaur, Storavan och Storsjön.
Om andra sjöar är dina huvudsakliga fiskeplatser är det enligt mitt tycke lättare att logga djup med Lowrance och göra sjökort till Lowrance
Plotterbilder med många waypoints blir snabbt grötiga och svårlästa
Kom ihåg att översikten är dålig med en liten plotterskärm, men det går alltid att fösiktigt åka hem hur tät dimman än blir om du har ett bra sjökort i plottern
I en liten båt är det praktiskt med inbyggd GPS-antenn
Kommentera
-
Nej friluftskartan funkar inte till 520/520s.Ursprungligen postat av Kimpan Visa inläggGår det inte att få in Södra Norrland i Garmin 520s plotter? Står att det inte finns ngn Friluftskarta till Garmin 520s. Som behövs för att få in Betarsjön på plottret??
Det är bluechart G2 vision som gäller dom modellera.
Du får kolla om den finns med på nåt av deras kort annars får du använda grundkartan som redan finns i.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Skeppare 8
av Najad
Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
|
4 svar
210 visningar
0 gillar