Östersjön -08 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjön -08

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Grattis till den fina säsongsöppningen Pikeless, vad körde du för beten/fart, om man får fråga?

Jag läste om ditt båtprojekt idag Joj, hur går det, har du mkt kvar att göra?

Mvh Magnus

Kommentera

Nä verkligen, va äre för AS till båt du har Pikeless?
      Fin firre!
      När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Ängelholm Visa inlägg

Mvh Magnus
        Det viktigaste just nu är att sätta i en ny framruta som var sprucken, hoppas att jag får den i veckan, sen måste jag ha dit en roderlägesgivare till autopiloten eftersom jag har satt in hydraulstyrning nu. Sen ska det plastas upp lite nya balkar att lägga durken påså fort det blir lite varmare.
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Grattis till den fina säsongsöppningen Pikeless, vad körde du för beten/fart, om man får fråga?

Mvh Magnus
          Finns det något slut egentligen!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Upp som en sol, och ner som en pannkaka!

I dag körde jag bom, inte ett pet på grejorna mellan 9-15.

pepp-robert; jag kör en Beason 585

Musky; Såg inte ditt pm förren nu ikväll, hoppas du hade bättre tur än mig i dag!

Nåja, lärde mig en sak i dag: Lämna kvinnfolket hemma!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Finns det något slut egentligen!
              Ja tyvärr...

........möjligen inte för pepp-robert?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                Upp som en sol, och ner som en pannkaka!

I dag körde jag bom, inte ett pet på grejorna mellan 9-15.

pepp-robert; jag kör en Beason 585

Musky; Såg inte ditt pm förren nu ikväll, hoppas du hade bättre tur än mig i dag!

Nåja, lärde mig en sak i dag: Lämna kvinnfolket hemma!

Nej du Pikeless det gick inte jättemycket bättre för oss tyvärr. En 3 kilos öring på ett av ytspöna var allt vi fick i form av fetfenefisk och detta trots att jag lämnade kvinnan hemma

Vi bröt vid 15 ungefär och satsade på ett kortare jiggsläpp över några fina stentoppar i närheten av 44:an. Vi insåg snabbt att vi borde satsat på jigg/pilk-fiske igår istället då vi på ca 30 minuter landade 6 fina torskar mellan 5 och 9 kilo samt tappade lika många då vi körde med dipsyspöna vilket var på tok för klent för att sätta ordentliga mothugg. Vad gör man inte när laxen lyser med sin frånvaro

Förstår att du inte såg mitt pm i tid men jag tog en rökare. Försökte även anropa dig på VHFén några gånger under dagen med det sket sig.

Vi får höras framöver när det är dags igen, alltid trevligt med andra som rör sig i området, det är ett stort hav och då skadar det inte att hjälpa varandra lite.

Mvh
                Musky
                [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                  Det viktigaste just nu är att sätta i en ny framruta som var sprucken, hoppas att jag får den i veckan, sen måste jag ha dit en roderlägesgivare till autopiloten eftersom jag har satt in hydraulstyrning nu. Sen ska det plastas upp lite nya balkar att lägga durken påså fort det blir lite varmare.

Ok, vi använder epoxi i en del reperationer eftersom den härdar vid lägre temp. än polyester. Roderlägesgivaren satte vi med rostfria slangklämmor/krympslang.

Mvh Magnus

Kommentera

Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
                    Nej du Pikeless det gick inte jättemycket bättre för oss tyvärr. En 3 kilos öring på ett av ytspöna var allt vi fick i form av fetfenefisk och detta trots att jag lämnade kvinnan hemma

Vi bröt vid 15 ungefär och satsade på ett kortare jiggsläpp över några fina stentoppar i närheten av 44:an. Vi insåg snabbt att vi borde satsat på jigg/pilk-fiske igår istället då vi på ca 30 minuter landade 6 fina torskar mellan 5 och 9 kilo samt tappade lika många då vi körde med dipsyspöna vilket var på tok för klent för att sätta ordentliga mothugg. Vad gör man inte när laxen lyser med sin frånvaro

Förstår att du inte såg mitt pm i tid men jag tog en rökare. Försökte även anropa dig på VHFén några gånger under dagen med det sket sig.

Vi får höras framöver när det är dags igen, alltid trevligt med andra som rör sig i området, det är ett stort hav och då skadar det inte att hjälpa varandra lite.

Mvh
                    Musky
                    Grattis till den fina torsken (och öringen). Ibland kör man över bulor/bottnar som verkligen distraherar från laxtrollingen.

Mvh Magnus

Kommentera

Grattis till den fina torsken (och öringen). Ibland kör man över bulor/bottnar som verkligen distraherar från laxtrollingen.

Mvh Magnus
                      Tack ska du ha Magnus men imorgon blir det förhoppningsvis bättre resultat då det är dags för semester igen

Kolla in http://www.wildwaterjohan.blogspot.com/
                      [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      426 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X