Östersjön -08 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjön -08

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Kolla statistiken för våren 08 Landsort står sej bra för att inte säga mycket bra dessutom området har en hel rad fördelar mot Understen jag vet har fiskat bägge, speciellt bränslemässigt allt är nära vid Landsort sjömil efter sjömil vid Understen, visst är det nog ett bra ställe men det är också minst sagt stora vatten!
    Jepp, jag lär ju åka där fler gånger med en viss kapten. Hans MoJo fortsatte ju med nya båten, fast man kommer nog sakna Örnviken lite iallafall...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Kolla statistiken för våren 08 Landsort står sej bra för att inte säga mycket bra dessutom området har en hel rad fördelar mot Understen jag vet har fiskat bägge, speciellt bränslemässigt allt är nära vid Landsort sjömil efter sjömil vid Understen, visst är det nog ett bra ställe men det är också minst sagt stora vatten!
      Minns ett stockholmsteam jag träffade vid Understen tidigare i somras. Dom sa precis tvärtom:
      Nynäs är för stort, svårare att hitta fisken medan Understen är mer koncentrerat. Det är mer som en flaskhals. Har själv bara fiskat Nynäs några gånger men jag tycker helt klart att Understen är trevligare.
      Kanske för att det har blivit så få bomdagar där.

Kommentera

• Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
        Minns ett stockholmsteam jag träffade vid Understen tidigare i somras. Dom sa precis tvärtom:
        Nynäs är för stort, svårare att hitta fisken medan Understen är mer koncentrerat. Det är mer som en flaskhals. Har själv bara fiskat Nynäs några gånger men jag tycker helt klart att Understen är trevligare.
        Måste säga att flashalsen är bred vid Understen vidhåller att allt är nära vid Landsort har på känn att Alessandro vet vad jag menar din guide gör det iaf
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Måste säga att flashalsen är bred vid Understen vidhåller att allt är nära vid Landsort har på känn att Alessandro vet vad jag menar din guide gör det iaf
          Hela grundområdet från oldsbergsgrund märket och söderut verkar samla ihop laxen ganska
          effektiv oavsett vindar och vindriktningar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg

Hej Madmats

Mitt i prick det du skriver, vet flera som helt lagt ner Nynäs för Understen med omnejd. Fångade laxar på antalet båtar är klart högre alla dagar i veckan utan undantag vid Understen jämte Nynäs. Men absolut inte mig emot om folk backar för att bege sig norrut, en tackar och bugar å det ödmjukaste. Hörs- och ses i vår Madmats, vi som vet var gräset är bra mycket grönare...

PS. Vart det några X-Power förresten? Nya RT-Harcore II även det ett prisvärt spö för riktiga "tung-gung". Ds.

MVH// David Jansson

Kommentera

• Ursprungligen postat av DavidJ Visa inlägg
              Hej Madmats

Mitt i prick det du skriver, vet flera som helt lagt ner Nynäs för Understen med omnejd. Fångade laxar på antalet båtar är klart högre alla dagar i veckan utan undantag vid Understen jämte Nynäs. Men absolut inte mig emot om folk backar för att bege sig norrut, en tackar och bugar å det ödmjukaste. Hörs- och ses i vår Madmats, vi som vet var gräset är bra mycket grönare...

PS. Vart det några X-Power förresten? Nya RT-Harcore II även det ett prisvärt spö för riktiga "tung-gung". Ds.

MVH// David Jansson
              Ja man vill ju inte ha trängsel på hotspotsen i onödan

PS. inga nya spön än men det är ju ett tag till maj.

MVH madmats

Kommentera

• Bara kolla statistiken och du ska veta att gräset inte är grönare alla dagar tillbringade ett antal dagar där minst lika döda som någon vid Landsort iofs något senare på säsongen smaken är som baken kolla Allesandros guide fyra över 18 kilo på två veckor blåser det upp är skydd nära bara ett tips.
                Själv lär jag nog också besöka Understen igen men Landsort är långt ifrån nerlagt den saken är klar mvh och lycka till

Kommentera

• Kan ju inte jämföra de båda områdena då jag bara fiskat vid Understen men inte tycker jag det är så stora vatten, man ser ju land åt båda håll så det känns lungt för mig iaf, och statistiken för min del är god i år, blev bara 4 turer pga olyckliga omständigheter men på dessa blev det 4 lax i båten 2 st +9 och 2 tappade så jag klagar inte.

Det enda jag är less på därute är de "trafikdårar" som inte ens kan stava till sjövett, har tappat räkningen på alla gånger som folk beter sig som idioter och kan inte ens hålla reda på högerregeln och väjningsreglerna utan bara prejar sig fram och när man ifrågasätter deras beteende via VHF får man oförskämda svar eller det välkända fingret visat vid nära möten

Visst majoriteten sköter sig bra som i de flesta områden, och ofta används VHF.en för att komma överens om avvikande möten men det är ju OK om båda är med på det, men det finns en klick med båtförare som inte borde tillåtas lämna hamnen innan de skaffat sig kunskap, ingen nämd ingen glömd.

Märkte i år att det är fler än jag som ledsant för det tjoades en hel del på VHF.en på de som misskötte sig och det är bra.

Kommentera

• [QUOTE=Rospigg;386097]Kan ju inte jämföra de båda områdena då jag bara fiskat vid Understen men inte tycker jag det är så stora vatten, man ser ju land åt båda håll så det känns lungt för mig iaf, och statistiken för min del är god i år, blev bara 4 turer pga olyckliga omständigheter men på dessa blev det 4 lax i båten 2 st +9 och 2 tappade så jag klagar inte.

Det enda jag är less på därute är de "trafikdårar" som inte ens kan stava till sjövett, har tappat räkningen på alla gånger som folk beter sig som idioter och kan inte ens hålla reda på högerregeln och väjningsreglerna utan bara prejar sig fram och när man ifrågasätter deras beteende via VHF får man oförskämda svar eller det välkända fingret visat vid nära möten

Visst majoriteten sköter sig bra som i de flesta områden, och ofta används VHF.en för att komma överens om avvikande möten men det är ju OK om båda är med på det, men det finns en klick med båtförare som inte borde tillåtas lämna hamnen innan de skaffat sig kunskap, ingen nämd ingen glömd.

Hej Piggen vid Landsort ligger heta ställen mindre än en halv distans från land som jag sa hård vind om den ligger rätt är inget problem testa detta vid Understen bara dra på gasen och försvinna mot land dock Understen är bevisligen bra trots allt kollar du statistiken under ett antal år är det få ställen som kan matcha Landsort så här långt norrut visserligen mer etablerat än Understen, vi får se jag kommer besöka grabbarnas ställen men de kommer knappast besöka mina! mvh
                    ]

Kommentera

• Det kan nog bli nåt besök i dina vatten TAMTAM när laxrapporterna börjar dugga tätt. Vi får
                      se.

Mvh madmats

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      442 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X