Det är väldigt konstigt att så många trollare ska prata om FOT jag fick lära mig i skolan att i sverige gäller METER t.o.m i USA börjar dom prata om att ändra till m det kan inte vara svårt att omvandla i huvet fot till meter jag med flera tycker bara att det ser illa ut att fiskare skriver fot i SVERIGE.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trolling med löja
Collapse
X
-
LazziLax - Har troligen med att göra att många använder rullar och djupriggar med räkneverk tillverkade i USA - med just fot som måttenhet. Så är det i alla fall i mitt fall. Jag har inga problem att dividera antalet "fötter" med tre för att få fram måttet i meter - om jag nu skulle vilja det :-)
Kommentera
-
-
Enklare på vilket sätt menar du? Jag förstår inte argumentationen eller hur det ena kan vara mer rätt eller fel än det andra? Känns inte relevant i den här tråden - men det gör mig ändå lite nyfiken... Är det måttenheten eller det faktum att vi använder "icke svenska mått i Sverige" som upprör dig?
Kommentera
-
Detta var bara en liten tråd... jag själv kör med meter när jag fiskar oavsett om det står fotoch tum när jag snickrar.Jag blir aldrig upprörd, inte ens när jag tappar storfisken "sportfiske"jag tar den någon annan gång och kanske är ännu större
Jig-fishing är roligast.
Kommentera
-
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
733 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()