Trolling - ett blåbärs erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling - ett blåbärs erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Haha ska faktiskt ta mej en närmare titt på en E-tec den har en kraftig fördel i den låga vikten snål som fan ska den vara också till skillnad mot den nuvarande OMC/Bombardier tvåtakts produkten som sitter på akterspegeln ryker värre än Auswitsch gör den också. mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Ja men du har inga ventiler som kräver smörjning!
      Få inte nu detta till att tvåtakt skulle vara bättre som vanligt mvh
      Jag vill nog påstå att jag aldrig sagt att tvåtakt är bättre än fyrtakt. Men inte sämre heller.

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ja men du har inga ventiler som kräver smörjning!
        Få inte nu detta till att tvåtakt skulle vara bättre som vanligt mvh

Sorry kan bara inte låta bli... De ä nocken på kammen som först å främst behöver smörja.. Är det sen hydrualiska lyftare/tryckare så behöver dom också oljetryck.. Får ventilerna olja på sig är tätningarna sletna å renovering väntar...

Tat på rätt sätt nu Tam Tam..

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Haha ska faktiskt ta mej en närmare titt på en E-tec den har en kraftig fördel i den låga vikten snål som fan ska den vara också till skillnad mot den nuvarande OMC/Bombardier tvåtakts produkten som sitter på akterspegeln ryker värre än Auswitsch gör den också. mvh
          Tydligen (enligt andrahandsuppgifter) ska de vara riktigt snåla på tomgång. Inget jag har erfarenhet av dock.Är mer av en fullgaskille.

//Stefan

Edit; Nu har det blivit ganska OT......

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
            Sorry kan bara inte låta bli... De ä nocken på kammen som först å främst behöver smörja.. Är det sen hydrualiska lyftare/tryckare så behöver dom också oljetryck.. Får ventilerna olja på sig är tätningarna sletna å renovering väntar...

Tat på rätt sätt nu Tam Tam..

//Abel
            Haha jodå vet att det är kammen som behöver gick lite fort bara mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
              Tydligen (enligt andrahandsuppgifter) ska de vara riktigt snåla på tomgång. Inget jag har erfarenhet av dock.Är mer av en fullgaskille.

//Stefan

Edit; Nu har det blivit ganska OT......
              Trolling farterna sköter en 8hk Yamaha High Thrust 4takt vill bara ha en ekonomisk icke rykande svinsoppasnål och lätt maskin för ut och hemresa E-tec kan vara ett alt prisfråga skiter i om det är två eller fyrtakt bara den är hyfsat miljövänlig (OCH DRIFTSÄKER)

Kommentera

Trolling farterna sköter en 8hk Yamaha High Thrust 4takt vill bara ha en ekonomisk icke rykande svinsoppasnål och lätt maskin för ut och hemresa E-tec kan vara ett alt prisfråga skiter i om det är två eller fyrtakt bara den är hyfsat miljövänlig (OCH DRIFTSÄKER)

TAMTAM; Hur sköter du gasen på din lillemotor, vanligt fjärrreglage el? Jag beställde en Trollmaster Pro II från stora landet i väst till min High Thrust, otroligt vilken bra kontroll det ger på farten i alla väder, rekomenderas varmt!

Kommentera

Här är en trollingbåt med E-tec som nog skulle passa dig;

//Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg

TAMTAM; Hur sköter du gasen på din lillemotor, vanligt fjärrreglage el? Jag beställde en Trollmaster Pro II från stora landet i väst till min High Thrust, otroligt vilken bra kontroll det ger på farten i alla väder, rekomenderas varmt!

Hej Mattias i Pukavik har noterat att jag behöver fixa bort reglageboxen omöjlig att reglera bra, känner till både trollmaster och controllking blir någon av dem troligen beroende på hur bra egna experiment faller ut inte direkt svåra grejor (enligt kompisen som jobbar på större elektronikföretag utvecklingsavdelningen! )vi får se lätt att snacka är det

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                      Här är en trollingbåt med E-tec som nog skulle passa dig;

//Stefan
                      Haha riktigt bråttom där nja föredrar runt 22-23 knop själv räcker nog bra

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      445 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X