Bygga sidoparavan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga sidoparavan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag har byggt egna GW paravaner, köpte ett par gjorde en ritning av dom sen gick jag till den lokala laserskäraren, så nu har jag 16st som är pulverlackade

Kommentera

buuluu kan du inte sälja ett par till mig?? om du har 16 st
      Malmö Sportmetare

Kommentera

har du tillgång till en bågfil, ett skruvstäd, en borrmaskin, plåtsax(menar bänksax inte handsax), isoleringscellplast, stålplåt och färg kan du enkelt fixa dina egna kopior. Cellplasten har en snickare i din bekantskapskrets garanterat bitar av. annars fråga närmsta snickare om du kan få några spillbitar. Stålplåten kan du oxå få tag på lite varstans. Fråga på närmsta ptåtslageri eller smedja. om de vill ha betalt fråga om du inte kan få ett par ungsplåtar på närmsta soptipp som tar emot vitvaror. fungerar oxå. har rostlagat en bil med såna en gång i brist på annat.

Har tyvärr inte måtten på en GW i huvudet. men kan ta reda på dom om du skickar ett pm.

En GW är lätt att bygga. Stod aoch tittade på en i affären. tyckte de var dyra. tog ungefärliga mått med handen. åkte hem och byggde 2 st. ut och provade funkade skitbra. insåg doch 1 år senare att jag moterade cellplasten fel. men detta gjorde bara att de drog bättre men dök lättare. ett val man får leva med.

" Fiska mycket och billigt"

Kommentera

fortfarande intresserad?

Kommentera

Våra paravaner är en helt rak planka, som är nerslipad lite på ena sidan.
            Kan väl inte vara speciellt svårt att göra?:P

Kommentera

jag har oxå provat att göra ett antal kopior

/fredda

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskenFreddy Visa inlägg
                Våra paravaner är en helt rak planka, som är nerslipad lite på ena sidan.
                Kan väl inte vara speciellt svårt att göra?:P
                Försökte också bygga såna först. Hade i och för sig ingen att ha som mall. Men den jag fick till dök som värsta djupparavanen och slet av linan hur jag än försökte trimma in den. Det projektet skrotades och det blev GW kopior istället.

Kommentera

enkelt att göra alu plåt cellplast popnit+plus limvikter från däckfirman
                  Bifogade filer

Kommentera

Varför är Great white så rackarns dyra? dom har väll knappast patent på dom?

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
                      Varför är Great white så rackarns dyra? dom har väll knappast patent på dom?

köp nåra plåtsaxar/laserskärare/vattenjet/ bockningsmaskin/kantpress,pulverlack så kan du räkna lite hur många par du måste sälja,men det finns ju andra sätt......

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      879 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      419 visningar