Stimparavan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stimparavan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stimparavan

Är det någon som har erfarenhet av stimparavanen? Hur används den? Utan spö, eller?

Jag har fiskat en del med stim 97 och den vill inte gärna vara under vatten. Dyker som en torped rätt ner i drickat för att sedan göra en lång båge som slutar med ett tjusigt litet hopp upp ur vattnet för att sedan dyka ner och upprepa proceduren. Jag kom inte överens med den iaf, hittade ingen wobbler och ingen hastighet som den trivdes med.

Kanske lika bra det för minuten efter att jag kopplat bort den och övergav hela iden efter två dagars laborerande small det på en hälleflundra som ledigt hade dragit sönder paravanen.
    www.brofiske.net

Kommentera

Har också testat den med likadant resultat som Plizken. Gick ner och upp om vart annat. Dessutom om man hade flera spön ute samtidigt så blev det ett härligt trassel. Kör nu med Dipsy istället. Fugnerar mycket bättre.

Kommentera

Jag har nu testat en några gånger och den verkar fungera rätt bra. Dyker ner till 8-10 m med 20 m lång lina. Men man måste ha en wobbler som inte själv dyker, då kan det bli problem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        798 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...