Årstider för gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årstider för gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

haha ja jag såg de. de kan de säkert

Kommentera

Ursprungligen postat av Martin78a Visa inlägg
      Har bäst lycka med dom hatar woblers, spinnare funkar sådär...skeddrag hel klart för mig

Ska beställa lite drag nu, har du nån bra sida att länka till samt en del tips om vilka olika modeller jag bör ha?

M v H
      Fråga vad som gäller i de vatten du ska fiska, då får du rätt svar på vilka beten du ska köpa..

Kommentera

Kuusamo professor är bra..

Kommentera

Skeddrag är väll dock inte optimalt mitt på sommaren

Kommentera

Skeddrag på sommaren kan vara jäkligt optimalt om du hittar ett ställe där gäddorna smyger upp på kvällen och käkar småfisk, både havsöringbeten och flytterspons kan vara hur efektivt som helst.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Speciellt tobis (20,28 gram) funkat skitbra för mig!

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
                Skeddrag på sommaren kan vara jäkligt optimalt om du hittar ett ställe där gäddorna smyger upp på kvällen och käkar småfisk, både havsöringbeten och flytterspons kan vara hur efektivt som helst.
                Kul att behöva fiska enbart på kvällen... Finns en hel dag innan. Det är inte optimalt att fiska djupt (där dom oftast står på sommaren) med skeddrag när det är varmt i vattnet, det jag menade.

Jigg eller wobbler är däremot optimalt.

Kommentera

Fiskade nästan endast med skeddrag förut jag ochså när jag började fiska.

Kollade lite i min gammla drag låda vilka jag har fiskat med och som var messt gädd-bitna.

Abu Garcia - Atom, en 35g silver med röd plast fena & en knall orange 35g.

Abu Garcia - Toby, Mörtfärgad med röd tofs/fjäder-krok, en grön med röda prickar & en blå alla 18g.

Abu Garcia - Utö, Silver med röd plast fena, grön, blå med röd pärla i mitten, brun/svart med guld prickar alla 25g.

Kuusamo - Professor, silver/svart som går i vågor över varandra röd baksida röd pärla i mitten 36g.

Kuusamo - Räsänen, gul/orange som går i vågor över varandra röd pärla i mitten 28g.

Där har du några

Du kanske skulle testa Sebile Onduspoon eller Rapala Minnow Spoon som är hybrid beten mella skeddrag och vobbler med rassel kulor.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                  9 svar
                  442 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg brollann  
                  Arbetar...
                  X