Trolling vättern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling vättern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling vättern

Hej alla glada.

Finns det någon chans att få något vid tex hästholmen så här års? Jag har en polare som tjatar om att vi ska åka dit och trolla i helgen (om vädret tillåter). Någon som har några goda råd till två glada semi-amatörer?

~Hulta

Rödingen är iallafall på hugget
    Var ute i tisdag efter jobbet fick 5 rödingar varav 1 godkänd på ca 1,5 timmes fiske
    men i södra delen av vättern
    mvh Kapten Haddock

Kommentera

Maila Mats på Team Ajax så får du tips
      www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

i helgen ska det blåsa 5-9 sekundmeter på vättern väst och sydväst, då är det inte roligt att ligga i hästholmen
        Men fisket är väl igång, vad hade du tänkte o fiska med för båt och vad för utrustning? har du riggar och sånt?
        http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Haddock måste fiska med nät.......
          Var i samma område som Haddock & missade en fin Öring , var c:a 30cm från håven när den stack skattad längd 55-60cm. Högg i samband med omriggning när betet var på väg upp , c:a 2m under ytan
          och c:a 15m från båten i propellervirvlarna. Nytt försök gäller på Söndag , hyffsade vindar på eftermiddagen enl. SMHI.

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg
            i helgen ska det blåsa 5-9 sekundmeter på vättern väst och sydväst, då är det inte roligt att ligga i hästholmen
            Men fisket är väl igång, vad hade du tänkte o fiska med för båt och vad för utrustning? har du riggar och sånt?
            Ryds Tumlare med 50hk, trollingmotor Honda 6hk 4-takt. Inga djupriggar. Mer fattigmanstrolling med sidoparavaner och djupparavaner/blysänken. Nu ställer ju vädret till det så vi har bokat om till fiske i ett mindre vatten. Men vi lär ju göra ett försök i Vättern vid ett senare tillfälle då vindarna är mer gynnsamma.

Jag är igentligen spinn/jerkfiske med gädda och gös som favoriter. Men lite trolling är ju ibland roligt som omväxling. Jag har dock inte trollat i Vättern förut. Så om ni har lust att dela med er om lite tips & tricks så tar man tacksamt emot. Skedar kontra vobbler? Löjor verkar ju poppis med det är för baltigt om man bara vill sticka ut på kort varsel, bor inte så långt i från östra delarna av Vättern. Vad är det för djup som gäller nu på höstkanten? Jag har säkert tusen frågor, men jag vill inte verka allt för novis så lite lämnar jag åt fantasin =)

~Hulta

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
            9 svar
            453 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg brollann  
            Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
            4 svar
            166 visningar
            0 gillar