östersjö-trolling-apex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

östersjö-trolling-apex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• östersjö-trolling-apex

hej.undrar om ngn som trollar lax med apex.allt från karlshamn simris landsort singö å högre upp.är det ngn som kör med apex 6tum.tittade nämligen i boxen å hittade några oanvända i troligtvis gångbara färger.
    mvh stefan

Haha testa 5,5 tum garanterar att den fungerar!
    Fått ett flertal i år på den.
    Ett alltid undervärderat bete av någon anledning men den har en totalt galen gång och visst gör det susen ibland tro mej.
    Dock finns det massor av alt. och vem kan med säkerhet säga vad som är bäst i slutänden.
    Men visst tar den vårlaxar norrut oxå tro inget annat
    PS har kollat 6 tummarens gång bredvid båten oxå men säger direkt föredrar 5,5 helt annan sked dock vill jag inte påstå varken det ena eller det andra släpp ut en 6 tum och posta resultat jag gillar Apex lika bra som något annat.
    Fick en fin lax vid Singö på riggen liten sked max 6 cm fabrikat Luhr-Jensen modellen var Loco samma idiotgång som Apex men gjord i metall gillar den skarpt faktiskt färgen var opolerad mässing med guld reflect tape på framsidan mesta är dock tillfälligheter på vårtrolling finns inga givna regler alls vad gäller beten mycket viktigare är datum ljusförhållanden och hur man kör har jag fått lära mej! lycka till
    Senast ändrad av TAMTAM; 2009-06-26, 19:19.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

hej.hur fiskar du apexen. fritt på planer-blyat-rigg.ngn som testat 5-10gr i beteslåset mellan tafsen å apexen. vad skiljer 5.5-mot 6 tums apex i gången.6 tummarn är ju hälften så bred?mvh stefan

Kommentera

Fick fisk på både rigg och planer med 5,5 tummaren bla blyat med 80 gram gummisnodd 50 fot framför, fick två dubbelhugg efter varandra på riggen samtliga beten då var apex, som sagt visst funkar den. (vilket annat gör också om läget är rätt)
        6 tummaren har sävligare gång mer likt en Ismo Magnum, känns som lika gärna kan använda sådan då men jag vill inte påstå något prova istället.
        Fick en lax i Vänern för ett antal år sedan på 3 tums apex hade precis släppt den ett knappt 20 tal meter bakom båten för att koppla till rigg utlösare såg den hoppa i ytan därborta laxen tog den som en torrfluga medans jag hade linan i handen blev riktigt paff vägde 8 kilo!
        Apex är definitivt inget korkat udda bete som finns i boxen bara, de funkar faktiskt riktigt bra, tricket är att veta när man ska använda dem mycket populärt bete i djupare vatten fråga trollarna söderut i landet
        Senast ändrad av TAMTAM; 2009-06-27, 13:28.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        780 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...