Tips på heta sommar wobbler ? / färger (gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på heta sommar wobbler ? / färger (gädda)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på heta sommar wobbler ? / färger (gädda)

Tja , brukar trolla mest när jag väl e ute och fiskar , och har ju samlat på mig en del favoriter tex westins jätte och cisco kid har funkat bäst där jag kör , Papegoj / svartgrön . men nu på sommaren har jag inte fått ett enda napp , fiskar oftast rätt tidigt på dagen - ibland på kvällen , kör mest med papegoj westin och zalt nu de sista testade även savage butch i "gäddfärg" men inget ville dom ha , e jag på fel ställe eller är det fel färger ? vet att de är lurigt nu när de är så varmt men de måste ju gå på nåt sätt! är inne på att testa något svart wobbler me gröna prickar på , tror de var en westinare . några ideer ? har inget ekolod tyvärr , men brukar väl köra på en 5-10 meters djup kanske lite mera .

jag och min kompis tar en del på rapala tail dancer deep, mest snipor dock. funkar bra på djupbranter.

trolla med mindre beten om du vill ta mct fisk, det händer ju ofta att det är stora fiskar som tar små beten.

Kommentera

Var ute idag igen testade 2st nya wobbler , cisco kid 1800 "Mackreel" och Swim whizz Gul/svarta ränder , sen körde ja bonus litet rapala x-rap 8cm oranget som skulle vara hett för borre... inte ens en snipa eller någon borre på ca 3 timmar , 3dje bom passet nu är nog sista gången jag åker ut när de är sol igen på sommaren.. eller så är de så att jag e ute mitt på dagen som förstör de , känns nästan som ekolod är ett måste!

Testade mest frivattnet men även lite inne vid 2 vikar byte till westins jätte papegoj på ett spö men de hjälpte inte , så 0 kammat igen surt som fan.... var ca 28 grader och sol idag.

Kommentera

Tappa inte hoppet på dom du tror på. Var ute 2 söndagar jag också med varma dagar och ljumna kvällar och inte ett litet ryck fast jag testade alla färger och där de brukar hugga. Det kommer.

Kommentera

bästa draget någonsin för mej e orginal rapala blå rygg vit mage, finns olika blåa men alla funkar

Kommentera

Nu på sommaren när grisarna går djupt, prova manns stretch 30+

Kommentera

Säkra sommarwobbler brukar i alla fall för mig vara Rapala Super Shad Rap i den blå/vita varianten vid finväder och Cotton cordell Red Fin, färg: smokey joe vid mulet väder. Funkar inget av det så kan man köra stora laxtrolling skedar mitt ute i frivattnet och blya ned med 30g.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
              9 svar
              431 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg brollann  
              Arbetar...
              X