Drivankare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drivankare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drivankare

Har köpt 2 st drivankare som jag ej testat än.....liten fundering hur ni fäster era i fören?? I öglan?? eller på annat sätt? relingen?? Vad som är bäst?
    Senast ändrad av Sotaskär; 2009-11-08, 22:22.

Tjenare. Mina drivankare fick byta plats ett antal ggr innan jag fick bra gång på båten. Man vill åt fartsänkning samtidigt som man vill att båten ska tryckas ned lite när det går lite vågor (slippa stampningen så mycket som möjligt). Börja med att sätta dr.ank midskepps och använd ex. reling eller stävögla. Är du inte nöjd får du justera dr.ank så dom kommer mer akterut även infästningen måste kanske ändras. Ett annat tips är att ta "dragrepet" som du drar upp dr.ank med i töjbart matrial, frestar på duktigt annars när båten/vågor lever runt. Summan av det hela att det beror mycket på skrovtyp och storlek av båt men du får prova dig fram.. Ha det gott/Fredda.

Kommentera

Jo det är väl så att man får prova sig fram..bra att veta lite innan man börjar...Tack för tipsen

Kommentera

Stävöglan tycker jag är bra att fästa ankrarna i. De kommer ner bättre i vattnet då tycker jag, samtidigt som man slipper skav från linorna över relingslisten. Sen som det redan nämts gäller det att hitta en vettig injustering för just din båt. Lite pyssel men det är helt klart värt det.
        Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        750 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...