Uppväxare Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppväxare Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uppväxare Blekinge

Hej.
    Sitter och drömmer mig bort inför kommande trollingsäsong.
    Tänkte fiska uppväxare i havet men undrar om man kan göra det utanför Karlshamn/Tärnö? Man kan ju fiska dom utanför Hällevik 10 distans ut och där är ju djupet 25-35 meter, likaså Karlskrona. Så varför skulle dom inte uppehålla sig där tänker man( är ju 30-40 meter bara 4-5 distans ut).
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Samma tanke har slagit mig. Denna vintern har man haft gott om tid att studera sjökort igen, och igen. Det går en rygg/kant en bit utanför tärnö jag tänkte testa framåt maj???

Kommentera

Ska du testa uppväxarfiske i västra eller centrala delarna av Blekinge på sommar/höst så tycker jag du ska börja med att leta upp 40 meterskurvan och följa den och börja därifrån.
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Okej, trodde nästan du skulle skriva något sett på din blogg var du fiskar ser ganska härligt ut
        Nä det som gjorde mig fundersam var om det uppehåller sig någon lax utanför tärnö, kolla på eniro där är några 40 meters ställen, sen mer eller mindre 30 på hela stället. Är djupet inne så varför inte?
        Hade tänkt fiska från slutet på maj och sen ja det går ju fiska in på hösten en bit.
        Men det blir väl att man sitter där i april för man är så sugen på och testa grejjerna och lyssna på sjungande wire.....
        Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Ursprungligen postat av catchandreleasearn Visa inlägg
          Okej, trodde nästan du skulle skriva något sett på din blogg var du fiskar ser ganska härligt ut
          Nä det som gjorde mig fundersam var om det uppehåller sig någon lax utanför tärnö, kolla på eniro där är några 40 meters ställen, sen mer eller mindre 30 på hela stället. Är djupet inne så varför inte?
          Hade tänkt fiska från slutet på maj och sen ja det går ju fiska in på hösten en bit.
          Men det blir väl att man sitter där i april för man är så sugen på och testa grejjerna och lyssna på sjungande wire.....
          Man fångar ju inga laxar på land så det är bara att prova och kanske kunna hoppas på att få lite tips inne på Fiskeshopen.
          Jag har lite dålig koll på sommar och höstfisket i västra delarna, jag fiskar från syd Hasslö till vattnen en bit öster om Utklippan så det är lite vatten att täcka av bara där.

Först nu väntar ju vandringslaxen och då är ju Tärnö heta vatten men så kallt som det är nu så är det väl ingen som vet hur den här våren blir.
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Säger så här skicka privatmejl till sign. PIKELESS han finns på forumet bättre infokälla skulle jag inte tro ni hittar i ert område.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            746 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...