Gösfiske hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösfiske hjälp

Tja!

Jag ha alldrig fiskat riktat efter gös förut, men tänkte försöka mig lite på det nu. Tänkte väl pröva både veritkal jigg och trolling.

Nu har jag lite frågor.

Vad ska man ha för spön när man trollar, om man kör med vanliga haspelspön, vilken gramvikt är lagom på spöna (inte hur mycket spöt väger, utan ungefär vilken gramvikt på beten spöt är till för... lika bra att skriva det så slipper man en massa "roliga" komentarer) ?

Är det bara grynnor, djupbranter och i närheten av växtlighet gösen håller till eller är det värt att trolla runt lite i frivattnet också?

Tänkte testa runt järnafjärden, så om någon har några tips på beten, färgval, djup eller kanske till o med nåt bra ställe så skulle det vara kanon. Är väl ingen som vill lämna ut hotspots men alla tips om allt är välkommet.

Tack på förhand!
    Jonny

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
    Tja!

Jag ha alldrig fiskat riktat efter gös förut, men tänkte försöka mig lite på det nu. Tänkte väl pröva både veritkal jigg och trolling.

Nu har jag lite frågor.

Vad ska man ha för spön när man trollar, om man kör med vanliga haspelspön, vilken gramvikt är lagom på spöna (inte hur mycket spöt väger, utan ungefär vilken gramvikt på beten spöt är till för... lika bra att skriva det så slipper man en massa "roliga" komentarer) ?

Är det bara grynnor, djupbranter och i närheten av växtlighet gösen håller till eller är det värt att trolla runt lite i frivattnet också?

Tänkte testa runt järnafjärden, så om någon har några tips på beten, färgval, djup eller kanske till o med nåt bra ställe så skulle det vara kanon. Är väl ingen som vill lämna ut hotspots men alla tips om allt är välkommet.

Tack på förhand!
    Jonny
    Spöna bör väll vara 8-10 fot kastvikt upp till 40 gram det räcker .
    Tunna tafsar å beten Typ manns streetch , Nils master , Å olika Rapala .
    En Manns streetch på kort släp i propeller sprutet ger alltid fisk .
    Betena tycker inte ja behöver vara större än 14 cm , även om större kan gå men då får du mindre mängd fisk .
    Kolla TDA kortet så du inte gör bort dig bara .

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
    9 svar
    443 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg brollann  
    Arbetar...
    X