Trolling med Djupriggar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling med Djupriggar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling med Djupriggar?

hej, som rubriken lyder så har min fråga med djupriggar att göra, frågan är, om jag kör djupriggar ner till 10 meter med tex ett drag som jag vet går ner till 5 meters djup, går de ner till 15 då?? eller har de med vattentrycket o göra, fiskar mest gös mellan 8 o 15 meter. !

tack

Den kommer att gå ned lite djupare än lodet men wobblern kommer troligtvis inte gå ned så långt då du har kortare lina ute mellan lodet och wobblern än du brukar ha ute. Wobbler som inte är djupdykande typ bomber 15A brukar gå lite högre upp än lodet pga vattentrycket

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskeadmir Visa inlägg
      hej, som rubriken lyder så har min fråga med djupriggar att göra, frågan är, om jag kör djupriggar ner till 10 meter med tex ett drag som jag vet går ner till 5 meters djup, går de ner till 15 då?? eller har de med vattentrycket o göra, fiskar mest gös mellan 8 o 15 meter. !

tack
      Beror på farten och tjockleken på linan också, det uppstår virvlar bakom lodet som gör att linan pressas uppåt.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

jag brukar köra 3 spölängder med lina ute, så med andra ord så kan jag köra lodet på 12 meter men som jag vanligtvis kör med bomber 15a 16a så kanske dem hamnar på 10m??

Kommentera

beror lite på hur lång lina du har mellan stackern och linutlösaren. Men med 3 spölängder gissar jag på att bombern går max 0,5m grundare än linutlösaren

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          878 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
          9 svar
          419 visningar