Trolling på vättern i november/december - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling på vättern i november/december

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling på vättern i november/december

Hej!
    Jag är ny på det här med trolling och undrar om jag ska fiska med djupriggarna och i så fall på vilket djup när jag fiskar i november månad. Det är främst lax jag är ute efter.
    Finns det fortfarande chans på röding? Vilka beten fungerar till både lax och röding?
    Vad kan vara en lämlig hastighet?
    Om jag fiskar med vobbler ska de vara små eller stóra??
    Många frågor från en novis.

Tack på förhand för era svar.
    // Didde

Glömde skriva att jag tänkte utgå från granvik. Kan jag börja fiska direkt utanför rampen med framgång??
    // Didde

Kommentera

Själv fiskar jag vid Motala men kan hjälpa dig med några av dina frågor iaf!

Djupriggar är alltid bra att ha i, 10-15m brukar jag låta dom ligga på såhär års.
      Visst finns det chans på Röding, många som hoppar över leken. Men tänk på att det är många förbud nu med tanke på leken. Så ta reda på vart du får fiska.

Jag brukar fiska i cirka 1.8-2.3 knop. Många föredrar att fiska lite snabbare men det är bara testa sig fram. Yo-Zuri och Strike Pro, cirka 6cm, är mina favoritbeten!

Kommentera

Ok!
        Tack för snabbt svar.
        Kör du med små vobblers på 10m djup? Behöver jag ha några lockskedar när jag fiskar på 10-15m?
        Bomber 15A som är ca10cm är de för stora?
        // Didde

Kommentera

På loden använder jag inte wobblers. Apex/tomic/Pärlemospinnare brukar jag köra där. Jag kör lockskedar men det är nog inte helt nödvändigt tror jag inte.

Bomber funkar, använde jag mycket förr. ca vet jag inte vad det är så det ska jag inte uttrycka mig om

Skitfiske

Kommentera

Ok!
            När du kör med spinnare har du lekande på då eller knyter du med fluorcarbon direkt i spinnaren?
            // Didde

Kommentera

Vanligt beteslås(med lekande) med nylonlina från lockstället

Kommentera

Ok!
                Tack för dina svar. Jag har hört att det nästan är omöjligt på vättern utan fluorcarbon sista biten innan betet. Är en sån spinnare stor?
                // Didde

Kommentera

Inga problem, bara kul att hjälpa andra fiskare.

Ok, har jag faktiskt aldrig hört. Har funkat bra med nylon för mig iaf :-)
                  Ja de är ju större än abborrspinnarna iaf.

Föresten, Strike Pro och Yo-Zuri wobblerna är inte 6cm som jag tidigare skrev utan 9cm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                  5 svar
                  708 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RK99
                  av RK99

Arbetar...