Halloj, körde premiärturen igår på sjön Aspen utanför Gbg. Började med att harva utefter iskanten utefter där jag trodde att gäddorna skulle samlat ihop sig för lek. Men det var helt tomt på lodet till dess jag kom över djupare vatten. Där över ett stort område fick indikation om att det stod mängder av fisk. Det var likadant hela tiden att dessa fiskar förutom en mindre del att de stod på 10 m och nedåt.
Lite sent börjar jag ta till mig informationen från lodet. Då vattentemperaturen var runt 3 grader vid ytan. Var fiskansamlingen beroende av språngskiktet i sjön?
Kan språngskiktet spela mig spratt? Var det verkligen så mycket fisk som lodet indikerade eller orsakar språngskiktet någon sorts störning?
bifogar en bild av hur lodet såg ut.
Kom gärna med tips på hur jag skall uttolka vad jag ser.
Hej, Tok-Torsten

PS: Det gick OK med en gädda över och en strax under 4kg. DS.
Lite sent börjar jag ta till mig informationen från lodet. Då vattentemperaturen var runt 3 grader vid ytan. Var fiskansamlingen beroende av språngskiktet i sjön?
Kan språngskiktet spela mig spratt? Var det verkligen så mycket fisk som lodet indikerade eller orsakar språngskiktet någon sorts störning?
bifogar en bild av hur lodet såg ut.
Kom gärna med tips på hur jag skall uttolka vad jag ser.
Hej, Tok-Torsten

PS: Det gick OK med en gädda över och en strax under 4kg. DS.
Kommentera