Fästning av djuprigg på HR 440 sc - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fästning av djuprigg på HR 440 sc

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fästning av djuprigg på HR 440 sc

Tjenare! Sjulle begöva lite hjälp med hur man ska sätta djubriggen på bästa sätt på en HR 440 utan att göra för stora skador på båten? Skulle vara tacksam om någon med erfarenhet kunde dela med sig av bilder och ideer? Tack på förhand! MVH Jonas Arvidsson.

Vad har du för djuprigg?

Kommentera

Det är Canon easy troll jag har.

Kommentera

OK, hade det varit Scotty finns det ett relingsfäöste som fungerar utan åverkan på båten!!

Kommentera

väcker liv i denna tråd eftersom jag också har funderingar på hur jag ska fästa djupriggarna utan att borra. det lutar åt en planka av något slag mellan dom bakre pollarna som man sen fäster djupriggarna på. problemet är att pollarna inte sitter på en plan yta. någon med hr 440 eller liknande som har en smart lösning?

Kommentera

GösUno , Vad har du för riggar ?? Lägg gärna upp bilder på hur det ser ut på din båt så vi andra kan se vad som kan fungera

Kommentera

Jag sålde min Hr440 precis. Jag fäste min Canon på vänster sida längst bak (bakifrån sett). 4 små hål med rejäla brickor under.
              Lite trångt att komma åt men det gick. Det går att krypa ner i stuvluckan om man är lite smidig. Se till att veven går att snurra på. Är den naturliga platsen tycker jag. Något lågt att jobba med riggen men det funkar. Såg inga andra bra platser för djupriggen.

Jag har nu samma problem med min nya båt. Min easytroll vet jag inte var jag ska sätta. Har en Scotty åxå. Den blir nog enklare tro jag. Bifogar bild på nya skutan. Ska ta några fler bilder sen.

Click image for larger version

Name:	20140829_141303.jpg
Views:	1
Size:	666,7 KB
ID:	1775331

Kommentera

Ursprungligen postat av norreskog Visa inlägg
                GösUno , Vad har du för riggar ?? Lägg gärna upp bilder på hur det ser ut på din båt så vi andra kan se vad som kan fungera
                Cannon Unitroll hade jag tänkt skaffa. så här ser det ut på HR 440: Click image for larger version

Name:	HR_2014_440_3_2014_04_30_22877320.jpg
Size:	45,1 KB
ID:	1775837

Kommentera

kom över en Cannonrigg skitbillig och gjorde ett eget fäste av lite syrafast jag hade liggandes hemma, tyvärr förstör det väll lika mycket som originalfästet (fyra små hål).Annars finns det fästen till snabbplattan att montera på grabbräcken om det skulle funka?

Click image for larger version

Name:	IMG_2544.jpg
Size:	624,1 KB
ID:	1775846Click image for larger version

Name:	IMG_2556.jpg
Size:	575,3 KB
ID:	1775847

Kommentera

Ursprungligen postat av gösUno Visa inlägg
                    Cannon Unitroll hade jag tänkt skaffa. så här ser det ut på HR 440: [ATTACH=CONFIG]73757[/ATTACH]
                    Kolla länken: http://store.cannondownriggers.com/p...RailSide_Mount
                    Cannon original grejor för 25 mm reling, sätter du dem långt bakåt där röret går ner i skrov borde det fungera utan problem om rörfot ifråga är kvalitetsinfäst, annars finns nog risk för viss "svikt" i konstruktionen, dock funkar det ikke ett märke i båten efter demontering.
                    De är INTE gratis lovar men vill man ligga på topp utan märken så....
                    Finns ett otal sätt på annat vis oxå men dessvärre.... innebär arbete med verktyg på din båt vilket om jag förstått det rätt du vill undvika.
                    Titta på borrning/gängning ovansidan, spelar ingen roll snurrplatta med bas eller bara monteringsbas utan snurr den passar samtligt i utbudet.
                    Tittar du riktigt noga ser du att det är en symmetrisk T-profil med motsvarande klämplatta för bult, betyder att du i viss mån själv kan välja utstick över vattenyta vad gäller riggens bomända
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2014-11-09, 22:00.
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    449 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Arbetar...
                    X