Minn Kota Riptide Ipilot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn Kota Riptide Ipilot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn Kota Riptide Ipilot

Tycker den är lite slö på att fiska upp satelliterna (4-5 sek) vid användandet av ankringsfunktionen. Finns det uppgraderingsmöjligheter av mjukvaran? Har en 2011-modell. Kanske lite korkad fråga, räknar med svar NEJ...! Men har man inte frågat, så har man inte heller fått något svar!

Lite irriterande är det, man får bromsa upp båten totalt för att den inte skall fara iväg några meter innan position låses.

Annars är vi mycket nöjda med leksaken, jag och polaren.
    Senaste blogginlägg här www.under-ytan.se... Och allt var "som vanligt"!

/MT

Som jag upplever det så är det snarare att den håller kvar på punkten man lagrar och inom en radie av några m. Dvs båten kan svänga lite grann innan den börjar "dra tillbaka" in i "cirkelpunkten". Jag är också mycket nöjd och tycker den funkar bäst när det är lite vind så båten ställer upp sig lite lätt. =)
    Henric Olsson

http://heinrich1979.blogspot.se/

Kommentera

Det var bättre förklarat...! Samma sak händer med vår. Det blir lite dubbel negativ effekt, först att det tar några sek innan den hittar sin position, därefter lite avdrift innan den börjar jobba mot position.

Kommentera

Japp. Jag brukar ta den lilla tiden då båten "stabiliserar" sig till att hänga på beten och kolla in vart mitt första kast ska gå. =)
        Henric Olsson

http://heinrich1979.blogspot.se/

Kommentera

Vi upplevde i höstas att GPS inte orkar med att låsa position längre när batteriet blivit svagt, när man nästan kört en heldag.
          Samma sak när man ska låsa åkriktningen vid färd.
          Till slut får man styra själv med fjärrkontrollen och motorn går saktare och saktare.
          Jag har en Powerdrive V2.

Kommentera

Ursprungligen postat av heinrich79 Visa inlägg
            Japp. Jag brukar ta den lilla tiden då båten "stabiliserar" sig till att hänga på beten och kolla in vart mitt första kast ska gå. =)
            Fungerar ju inte om man ska tok-krossa sin lagkamrat och givetvis måste man i så fall lägga första kastet. Hinner man ju få hjärtinfarkt 3ggr om innan kast...!

Skojar givetvis bara, om nu någon trodde något annat!
            Senast ändrad av Muskytracker; 2012-03-05, 20:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
            19 svar
            912 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman