Trollingwobbler- Rapala Original - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingwobbler- Rapala Original

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trollingwobbler- Rapala Original

Hej!
    Jag trollingfiskar en del tillsammans med barnen. Vid vårt fiske så har Rapala original varit ganska outstanding. Nu letar jag dock efter alternativ då jag tycker att wobblern blivit dyr och jag tycker kvalitén är ganska dålig.
    Vi fiskar på grunda områden, ca 2-4 m djup, i insjöar. Målet är att få så mycket fisk som möjligt.

Wobblern vi söker bör ha dessa egenskaper:
    • Längd 5-11 cm
    • Djupgående 1-2,5 m
    • Flytande
    Vad har ni för tips?
    Funderar på Abu Garcia Tormentor?

Typ fladen conrad är väl en kopia på rapala orginal. De kan du hitta väldigt billigt

Kommentera

Berkley Hit Stick betesserien täcker mängder av fiskesituationer. Från öringfiske i små vattendrag till abborrfiske och trolling efter gösar och gäddor. En integrerad FlashDisc förbättrar stabilitet och precision och ger betet den klassiska, balsaträaktiga rörelsen, utan att kompromissa med hållbarheten. Färgsättningen på de olika modellerna är anpassade efter storlek och om betet är sjunkande eller flytande. Allt för att optimera bete i jakten på rovfiskarna. Alla beten i serien har kemvässadeFusion19- krokar.

Kommentera

Kolla om du gillar rapala vobblers så brukar utbudet på tradera vara bra och något billigare i pris även om de inte är gratis. Westin har flera olika modeller som fiskar bra på de djupen. Men jag byter krokar på westin vobblern direkt pga har varit med att krokarna rätas vid en gädda på typ 6-8kg med lite otur

Kommentera

"Outstanding" i jämförelse med vad, dvs vad annat har ni givit en rimlig chans utan nå "Rapalanivå"?

Till havsöringstrollling i vårvikarna som jag ägnade mig åt bitvis åt för 25-30 år sedan så var Bomber A15 väl så bra som Rapala Original. Fladen har/hade en kopia på den om jag minns rätt.

Tormentor är avgjort fetare i kroppen än R.O. I alla fall men kan ju funka bra ändå.
          Senast ändrad av anteman; 2025-05-04, 13:59.

Kommentera

Du har ju annars rapala floating magnum tror de gjorde en mindre modell i 11cm. Lite bredare profil men slitstarkare finish än original som är ganska klen i konstruktionen.

Kommentera

Tack för svar!
              Jag slängde iväg en beställning på dessa.

Click image for larger version

Name:	Skärmbild 2025-05-05 181627.jpg
Views:	136
Size:	64,9 KB
ID:	2654258

Berkley Hit Stick har vi provat. Inte gett något strålande resultat. Men kan ju bero på färgval just den dagen.

Kommentera

Ja för de summorna så är det ju värt att pröva, om möjligt kanske i "Rapalafärger". Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Ja för de summorna så är det ju värt att pröva, om möjligt kanske i "Rapalafärger". Skitfiske!
                  Funderar på denna också.Click image for larger version

Name:	Skärmbild 2025-05-05 190116.jpg
Views:	126
Size:	320,6 KB
ID:	2654268

Hur är gången jämfört med Rapala Original?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                  19 svar
                  892 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg anteman
                  av anteman