har tillverkat egna paravaner av plexiglas i olika storlekar lätt att böja med värme pistol samt skruvstäd.Funkar alldeles utmärkt de mindre använder jag till trolling med betesfisk.Lite större till trolling med vobbler.Har gjort 2 olika infästningar med buntband,skiftar dessa beroende på trolling hastighet.Sedan kan man förtynga dem med bly som används till lättmetall fälgar klistrar oerhört bra.Mina paravaner påminner om ghost.Sedan kan man använda frigolit som flytkraft allt isolerrör.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sidoparavaner
Collapse
X
-
Bilder?Ursprungligen postat av Gösnäs Visa inlägghar tillverkat egna paravaner av plexiglas i olika storlekar lätt att böja med värme pistol samt skruvstäd.Funkar alldeles utmärkt de mindre använder jag till trolling med betesfisk.Lite större till trolling med vobbler.Har gjort 2 olika infästningar med buntband,skiftar dessa beroende på trolling hastighet.Sedan kan man förtynga dem med bly som används till lättmetall fälgar klistrar oerhört bra.Mina paravaner påminner om ghost.Sedan kan man använda frigolit som flytkraft allt isolerrör.
Är på G att tillverka egna och det där med banden lät intressant. Har du möjlighet att bifoga bilder?
Med vänlig hälsning, Johan
Kommentera
-
Jag är också nyfiken på det där med buntband och vad du använt dessa till.
Kanske enklare att be någon tillverka och sedan köpa, jag har inga verktyg eller någon plats att hålla på med sånt där.Senast ändrad av tintin_jkpg; 2013-05-07, 12:37.
Kommentera
-
Jag borrar bara 4 hål i plexiskivan och fäster 2st buntband genom hålen fäster sedan en fjäderring modell större med linutlösare.När jag trollar extremt sakta med wobbler använder jag främre buntbandet.Bakre vid snabbare trolling tex lax på vänern.Dessa funkar även bra vid trolling extremt långsam trolling med betesfisk.Skall försöka lägga in en bild inom några dagar jag har tyvärr paravanerna i stugan just nu.
Kommentera
-
Nu börjar ghost kopierna som jag gjort med inspiration från esoxhunting bli klara. Utlösare och hakar kvar sedan skall de testdras på måndag. Olika lösningar på utlösare-infästning där jag tror mest på den fixerade om än tyngre med skruvöglor.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
691 visningar