Trolling wobbler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling wobbler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling wobbler

Hallå

Det börjar dra i hop sig för gös säsongen och ska införskaffa mig lite wobbler och annat

Är det någon som har lite tips på trevliga wobblers som går bra till trolling samt kasta?

eller något annat som är viktigt att tänka på för gös trolling?

Tacksam för svar

Ursprungligen postat av Daniel,olsson Visa inlägg
    Hallå

Det börjar dra i hop sig för gös säsongen och ska införskaffa mig lite wobbler och annat

Är det någon som har lite tips på trevliga wobblers som går bra till trolling samt kasta?

Tacksam för svar
    Vilka vikter klarar spöna du ska använda? Det avgör lite grann vilka wobblers som blir lämpliga för både trolling och spinn.

Kommentera

Har ett par ugly stik tiger gold 8 fot som tar 15-40 lbs

Kommentera

Göswobbler tycker jag Bomber, Nils master och Deep tail dancer
        Gå med i "Skånska fångstrapporten" på Facebook
        Där får du endast Fångstrapporter

Kommentera

Vilken storlek och färg på dragen ?

Kommentera

Nils Master invincible 18cm gul/orange är grym för trolling.

Kommentera

Färgen på dragen: Det beror på vattnet och ljusförhållande
              Dragens längd är Ca: 9-15 cm
              Gå med i "Skånska fångstrapporten" på Facebook
              Där får du endast Fångstrapporter

Kommentera

Hallå

Tacksam för svar
                Hej Daniel Olsson;

Här har du första Göstrollingrapporten jag skrev förra året 2011:

Igår pingstafton och lördag 11/6 2011 var Gös-Ulla och jag ute på grynnorna på Mälarens Norrra Björken och kastade efter Gädda och jiggade efter Gös. Det blev bara Abborrar under 4 hekto och några små hungriga Gäddor som knappast var värda namnet.

Vid 19-tiden började den sydostliga vinden mojna. Vi avslutade jigfisket och använde våra jig- och spinnspön som trollingspön. Några sideliner eller drivankare hade vi inte med oss ombord. Jag släppte ut två Cordell Deep Red Fin (CD917 och CD9383) med 35 meter långa linlängder bakom båtens ytterspön, 9-fots gäddspinnspön och två Smithwick Deep Suspending Rattlin Rogue (ASSRB1232 och ASSRB1235) med 21 m linlänger bakom båtens akterspegelshörn och två 6-fots spinnspön avsedda för vertikalfiske.

Det var molnfritt och strålande solsken fram till solnedgången. Ytvattentemperaturen pendlade mellan +18,2 och +18,8 gr. Celsius. Vi försökte hålla ner Göstrollingfarten till 1,3 - 1,4 knop. I motvind gick det bra att hålla rätt Gösfart. I medvind gick det sämre och även på tomgång ville motorn dra íväg på 1,7 - 1,8 knop. Därför fick jag lägga ur växeln i medvind och vänta tills båten saktat ner till 0,9 knop innan jag la in växeln igen. På detta sätt varierade jag trollingfarten mellan 0,9 och 1,8 knop. Tredje eller fjärde gången jag la i växeln knarrade det till i en av vertikaljigrullarna kl. 20.55 och Gös-Ullas blå/silver Smithwick ASSRB-1232 hade lockat kvällens första och största Gös på 5,18 kilo att provsmaka hennes wobbler. Det blev en Gös till kl. 22.05 på 2,65 kilo, men den fastnade på Clownen, Smithwick ASSRB1235. Det här var vår första Gösfisketur på Mälaren 2011...

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand
                www.trumman.com - http://www.trumman.com/smithwick/rattlin_rogue.htm

Kommentera

Hallå

Tacksam för svar
                  Du kanske kan berätta var du fiskar, så folk kan komma med tips på vilka specifika wobblers som funkar i Ditt vatten. Som jag förstår skiljer det sig ganska mycket från vatten till vatten.

Kommentera

Wally diver borde funka fint o wally stinger.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    915 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman