Bästa drivankaret? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa drivankaret?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa drivankaret?

Efter att ha guppat bort i vågorna har jag bestämt mig för att skaffa ett par drivankare till vertikalbåten. Fick upp en del träffar på första googlingen. Vilka är bäst? Eller är det skit samma? Eller ska jag rent av bara klippa hål i ett par Ikeakassar?

Klart mest prisvärt med ikea varianten, och den räcker långt för Din användning, "riktiga" drivankare i konform är mera för trollingfiske men om Du bara ska bromsa båten vid stillaliggande så räcker påsarna.
    Du kan ta några billiga hinkar och göra hål i botten om Du vill ha lite starkare, finns billiga hinkar för cement/grovskräp på CO och Biltema som Du kan modda.

Kommentera

Tack för det Rospigg. Då ska jag väl testa en ikeapåse eller två innan jag beställer nåt exklusivare. Kanske limma på lite frigolit och nån tyngd så den öppnar sig bättre. Det verkar ju vara "flytsida" och "tyngdsida" på lyxvarianterna. Annars bland de komerciella varianterna så lutade jag lite åt Savagegear eller BFT...

Kommentera

Det behövs inte någon flyt/sjunk grej, bara fäst en kort lina (lika lång som påsen är bred) med en ände i varje handtag och och fäst draglinan mitt på den korta linan så sköter vattentrycket resten, har kört med ett hemmagjort divankare med den principen i över 20 år och funkar klanderfritt.

Kommentera

Fick tag i ett drivankare från Jarvis till vetigt pris i lokala butiken. Funkade över förväntan bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          907 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman
          av anteman