Efter att ha guppat bort i vågorna har jag bestämt mig för att skaffa ett par drivankare till vertikalbåten. Fick upp en del träffar på första googlingen. Vilka är bäst? Eller är det skit samma? Eller ska jag rent av bara klippa hål i ett par Ikeakassar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa drivankaret?
Collapse
X
-
Klart mest prisvärt med ikea varianten, och den räcker långt för Din användning, "riktiga" drivankare i konform är mera för trollingfiske men om Du bara ska bromsa båten vid stillaliggande så räcker påsarna.
Du kan ta några billiga hinkar och göra hål i botten om Du vill ha lite starkare, finns billiga hinkar för cement/grovskräp på CO och Biltema som Du kan modda.
-
Tack för det Rospigg. Då ska jag väl testa en ikeapåse eller två innan jag beställer nåt exklusivare. Kanske limma på lite frigolit och nån tyngd så den öppnar sig bättre. Det verkar ju vara "flytsida" och "tyngdsida" på lyxvarianterna. Annars bland de komerciella varianterna så lutade jag lite åt Savagegear eller BFT...
Kommentera
-
Det behövs inte någon flyt/sjunk grej, bara fäst en kort lina (lika lång som påsen är bred) med en ände i varje handtag och och fäst draglinan mitt på den korta linan så sköter vattentrycket resten, har kört med ett hemmagjort divankare med den principen i över 20 år och funkar klanderfritt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
907 visningar
0 gillar
|