Tips på multirullar för trolling! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på multirullar för trolling!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
    Vad ska du ha för lina som är så dyr?
    Flätlina eller nylon?
    Mvh Micke
    Nylon har jag hört är bäst för trolling, och jag kanske räknade lite för snabbt än vad min mattekunskap tillåter, men nylon är billigare än flätlina kanske..? :P
    När jag spolar på flätlina på vanligt haspelrulle, säg 0.13, fireline så går det på 250 kr ca varje gång. Då kanske det är 150 meter, nånstans där. 250 kr * 6 rullar är ju 1500 kr... å då ska jag ha minst 200 meter på dessa rullar....
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

Kommentera

Köp en stor bulkspole nylonlina och linda på själv så kommer du billigt undan.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
        Nylon har jag hört är bäst för trolling, och jag kanske räknade lite för snabbt än vad min mattekunskap tillåter, men nylon är billigare än flätlina kanske..? :P
        När jag spolar på flätlina på vanligt haspelrulle, säg 0.13, fireline så går det på 250 kr ca varje gång. Då kanske det är 150 meter, nånstans där. 250 kr * 6 rullar är ju 1500 kr... å då ska jag ha minst 200 meter på dessa rullar....
        Nylon är ett klokt val tycker jag.
        Som Doctool säger, satsa på en bulkspole, det blir klart billigast. Här är ett exempel:http://www.olssonsfiske.se/big-game-...250-c-134.aspx
        Inte så dyrt ändå
        Mvh Micke

Kommentera

Ja, kanon, tack för tipset! Bulkspole blir det. Det införskaffas direkt. Några tips på hur man gör det fort och lätt, eller är det bara att veva..?
          Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
          Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
          [/FONT]

Kommentera

Har du en skruvdragare så kan du fästa en hyllsa i samma storlek som muttern/bulten på veven och köra! Funkar kanon och går 4-5gånger snabbare än att veva för hand! Inte så roligt att veva för hand om du byter 3-400meter lina per rulle och har 10st......... För övrigt så duger magda gott! Har dom själv i storlek 30! Haft 2st reklamationer på 16rullar och det var linföraren som la av på dom! Tänk bara på att lätta på bromsen om du inte ska använda dom på ett tag! (gäller alla rullar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
            19 svar
            915 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg anteman
            av anteman