Allright kom just hem,
Sista biten gjorde jag 5 knop.
Jag körde på hallfjärden mitt i, DJUPT.
Plötsligt klonk och ett kort biljud jag drar av gasen till noll och kollar.
Ser ju ok ut, låter ok nu.. Gasar litet, går fint gasar litet till går fint, litet till, bubblar tappar driven, men motorn verkar gå ok. Men inget tryck i sas.
Motorn varvar upp fint men den skjuter inte blir bara en massa bubblor vid gas..
Hamn, tvättar ur båten, funderar, lägger i en växel och snurrar på propellern.
Det verkar vara väldigt löst, men jag kanske skall ta loss tändstiften och kolla.
Ok, stämmer detta med brytpinnesymptom, OCH kan en brytpinne -bara- smälla??
Tror inte jag körde på någon sjunken pinne heller, kollade efter märken på propellern ser hel ok ut.
Så eftersom jag är helt utan olja i blodet, än, kan någon av er som sett en motor med pajad brytpinne tala om för mig om detta verkar en rimlig förklaring.
Sedan, skall jag bara försöka hitta den och byta/kolla den.
Nåja den måste ju vara i närheten av propellern, eller hur?
Mvh.
Sista biten gjorde jag 5 knop.
Jag körde på hallfjärden mitt i, DJUPT.
Plötsligt klonk och ett kort biljud jag drar av gasen till noll och kollar.
Ser ju ok ut, låter ok nu.. Gasar litet, går fint gasar litet till går fint, litet till, bubblar tappar driven, men motorn verkar gå ok. Men inget tryck i sas.
Motorn varvar upp fint men den skjuter inte blir bara en massa bubblor vid gas..
Hamn, tvättar ur båten, funderar, lägger i en växel och snurrar på propellern.
Det verkar vara väldigt löst, men jag kanske skall ta loss tändstiften och kolla.
Ok, stämmer detta med brytpinnesymptom, OCH kan en brytpinne -bara- smälla??
Tror inte jag körde på någon sjunken pinne heller, kollade efter märken på propellern ser hel ok ut.
Så eftersom jag är helt utan olja i blodet, än, kan någon av er som sett en motor med pajad brytpinne tala om för mig om detta verkar en rimlig förklaring.
Sedan, skall jag bara försöka hitta den och byta/kolla den.
Nåja den måste ju vara i närheten av propellern, eller hur?
Mvh.
Kommentera