Någon som har någon bra ritning på en mindre planerboard som man kan använda vid fiske efter gädda och gös. Använder spöparavaner nu men tycker dom tar bort lite av känslan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
bygga planerboard
Collapse
X
-
Hej här kommer en ritning på en planer board som jag har provat och den funkar om man inte släpper ut den för långt från båten eller andvändet för tunga beten
ett tips är att inprignera den ordentligt annars börjar den nästan att sjunka och går sämre
-
Tipset är att fortsätta med inlines fullriggade boards tar för stor plats och är för bökigt i mindre vatten en mycket mer komplicerad riggning, tycker själv inlines är super under de rätta förhållandena mycket enklare att använda, har erfarenhet av och använder bägge metoderna, stora är kanon om man behöver gå djupare och har ordentligt med svängrum men bara då.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag har själv byggt planerboards efter ritning som Char trolling visar och tycker att dessa fungerar utmärkt. Drar långt ut på sidan bär tre stora magnum wobblers utan problem, har använt dessa både i havet och i insjöar. Tycker bättre om dessa än spöparavanner.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Det är en fördel att ha en mast men det beror på hur din båt ser ut är det en HT eller cabin båt så går det bra utan mast. Så hära hadde dom flesta löst det i Finland http://www.chartrollingteam.com/fin05/DSCN0987.JPG
Linan som jag använder är från persiener fins att köpa hos diverse byggvaruhandlare linan ska hålla ca 40kg har även provat med vanlig nylon lina 1,5mm men den tyckte jag töjde sig för mycketSenast ändrad av team char; 2006-08-15, 20:47.
Kommentera
-
Det bästa är om du får i ett 1,5 tums rostfritt rör att göra masten av och svetsa på en stor botten platta så har du en bra mastUrsprungligen postat av PitejohanHej, jag har en 6 meters båt med akterruff, så det är kanske läge att titta på hur man kan göra en mast på ett billigt å bra sätt
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
743 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg