Black Beast-paravaner, vilken storlek? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Black Beast-paravaner, vilken storlek?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Black Beast-paravaner, vilken storlek?

Hej på er,

Jag har sökt runt lite, men inte riktigt hittat något bra svar.
    Jag har precis köpt en båt som jag ska kunna trolla med, men har inte hunnit testa min utrustning ännu.
    Jag har köpt ett par Black Beast-paravaner i storlek M (som jag inte har hunnit testa än). Dessa tänkte jag köra längst ut från båten med grunda beten (4-tums Tomic-pluggar, Bomber 16A osv).

Närmast båten hade jag tänkt köra mer djupgående wobblers (med kortare linsläp) eftersom jag läst mig till att det ska vara lättare att hantera vid drillning.

Frågan:
    Jag behöver nu nu köpa ett par till Black Beast för att köra närmast båten. Vilken storlek tycker ni att jag ska köra på dem (M eller XL) om mina mest tungdragna wobblers i lådan är Cisco Kid 1800 och Westins Jätten 23 cm?

Edit: Glömde nämna att det är framförallt gädda jag jagar, men även insjööring.
    Senast ändrad av marsv981; 2014-05-21, 14:50.

Black Beast M fungerar alldeles utmärkt till Cisco Kid 1800 och Westins Jätte, jag kör tyngre beten än dom till Medium varianten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklas82 Visa inlägg
      Black Beast M fungerar alldeles utmärkt till Cisco Kid 1800 och Westins Jätte, jag kör tyngre beten än dom till Medium varianten.
      Tack för hjälpen Niklas! Då beställer jag ytterligare ett par i storlek M på momangen =)

Kommentera

Är dock inget stort fan av dom linutlösarna som följer med Black Beast.
        Bytte till Scotty, dom funkar kanon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklas82 Visa inlägg
          Är dock inget stort fan av dom linutlösarna som följer med Black Beast.
          Bytte till Scotty, dom funkar kanon.
          Vilken storlek gäller då? Scotty Mini Grip?

Kommentera

Tror dom heter så ja om jag inte minns fel, dom jag kör med är helt gula.
            Finns i lite olika modeller och färger.

Kommentera

Tackar! Jag tar helt enkelt och frågar butiken vilken storlek de tror passar för att vara på den säkra sidan.

Kommentera

Lånar denna tråden lite. Ska nu inhandla sidoparavaner till lite gös och gäddfiske. Wiggler paravaner är det något ni rekommenderar? vill ha det enklaste då jag vertikalfiskar mest. Så vill trolla någongång ibland när man tröttar på vertikalfisket. Kör wobblers mellan 8-15 cm, så allround paravan skulle vart bra, och billigt.. Kom med tips

Kommentera

Jag har bara kört med black beast och en hemmagjord kopia på wiggler paravanen. Den hemmagjorda funkar bra men va så tung därför köpte jag black beast och är nöjd.
                  Däremot så var jag lite sugen på ghost paravanerna för att dom ska ju va väldigt lätta och sköna att fiska med men har inte hittat några att klämma själv på än, sök efter dom får vi se vad du tycker?

Kommentera

Vilken storlek på black beast ska man köra på Allround? kör wobblers mellan 6-15cm. Tänkte även att hur mycket ska spöet klara när man kör med paravan i betesvikt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    893 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman