Är på jakt efter så korta trollingspön som möjligt då jag fiskar ifrån en quintrex 250 och trollingen inte är något jag gör så jättemycket utan något jag gör ibland och båten inte direkt är i storlek med Titanic. Är huvudsakligen jerk och flugfiske jag pysslar med, fler långa spön ryms inte i båten och ha dem stående uppåt är inget alternativ i en så liten båt och man vill kunna kasta fluga också, eller något annat för den delen. Var inne på orsa och kollade på färdiga trollingkitt och detta dök upp http://www.ofc.nu/bft-xstream-ice-is...638-c-239.aspx som första alternativ, har några kinetic rauma hard 4" spön men inte testat trolla med dem men de är ju skapligt styva, borde det inte funka att trolla gädda med om man sätter dit några multirullar? Använder rätt stora beten då jag trollar som westin jättar, Azkikr , butch-lure .
Sitter även 2 djupparavaner på båten jag inte ens har testat, måste man ha ett långt spö till detta eller funkar det med ismetspön? förstår att känslan inte kommer vara det optimala men det är mer för att variera fisket lite...
Sitter även 2 djupparavaner på båten jag inte ens har testat, måste man ha ett långt spö till detta eller funkar det med ismetspön? förstår att känslan inte kommer vara det optimala men det är mer för att variera fisket lite...
Kommentera