Trolla gädda med ismetspön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla gädda med ismetspön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolla gädda med ismetspön?

Är på jakt efter så korta trollingspön som möjligt då jag fiskar ifrån en quintrex 250 och trollingen inte är något jag gör så jättemycket utan något jag gör ibland och båten inte direkt är i storlek med Titanic. Är huvudsakligen jerk och flugfiske jag pysslar med, fler långa spön ryms inte i båten och ha dem stående uppåt är inget alternativ i en så liten båt och man vill kunna kasta fluga också, eller något annat för den delen. Var inne på orsa och kollade på färdiga trollingkitt och detta dök upp http://www.ofc.nu/bft-xstream-ice-is...638-c-239.aspx som första alternativ, har några kinetic rauma hard 4" spön men inte testat trolla med dem men de är ju skapligt styva, borde det inte funka att trolla gädda med om man sätter dit några multirullar? Använder rätt stora beten då jag trollar som westin jättar, Azkikr , butch-lure .

Sitter även 2 djupparavaner på båten jag inte ens har testat, måste man ha ett långt spö till detta eller funkar det med ismetspön? förstår att känslan inte kommer vara det optimala men det är mer för att variera fisket lite...

Skall nog inte vara några problem, men kan tänka mig att drill och krokningsegenskaperna blir sämre.

Kommentera

Har kört några ordentliga fiskepass nu i sjön jag nöter mest i och trollat endel med ismetspöt, fungerar till min förvåning otroligt bra med kinetic hard spöna! De är riktigt styva och krokar bra, kört azkikr, bulldawg samt även testat westin och till och med atom 35 gramare. Drillingen får man vara med på dock då spöna är så korta men riktigt kul budgetalternativ helt klart, fungerar bättre till lite tyngre beten upplever jag det som. Grabben som är 5 har fått ett som spinnspö och han står och stänker iväg svartzonker mcmio beten med det=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
      19 svar
      908 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman