I jakt på större och fler gäddor ska jag prova flötestrolling.
Vet inget och kan inget om det mer än några youtubevideos.
Ska rigga mitt gamla 8fots gäddspö, spö och rulle är så random det kan bli. men fin sufixlina på, det får duga som testrigg.
Behöver följande, har jag glömt något?
Trekrok storlek 2/0 5st
Lekande kullager 10st
Beteslås 80lbs 5st
7-trådswire 0,7mm
Wirelås 1,4mm 10st
Flötesstopp
Sänke 20g 5st
Fjäderringar 10mm (annat projekt, bra att ha..)
KASTFLÖTE?????? Tipsa om ett bra nybörjarflöte, kanske runt 30g, smala varianten? <<<<- - - - - - - -
Glömt något? Tips? Antalet på prylarna är bara så att det räcker till 2 riggar, det räcker till att börja med!
Sen är det ju det där med att få tag i betesfisk, har inte metat på 20 år, hittar jag fina mörtar vid vassen?
Har seriöst ingen aning om hur jag hittar dem, kan man fortfarande få fisk på majsbete?
Haha, alla tips är välkomna!
Vet inget och kan inget om det mer än några youtubevideos.
Ska rigga mitt gamla 8fots gäddspö, spö och rulle är så random det kan bli. men fin sufixlina på, det får duga som testrigg.
Behöver följande, har jag glömt något?
Trekrok storlek 2/0 5st
Lekande kullager 10st
Beteslås 80lbs 5st
7-trådswire 0,7mm
Wirelås 1,4mm 10st
Flötesstopp
Sänke 20g 5st
Fjäderringar 10mm (annat projekt, bra att ha..)
KASTFLÖTE?????? Tipsa om ett bra nybörjarflöte, kanske runt 30g, smala varianten? <<<<- - - - - - - -
Glömt något? Tips? Antalet på prylarna är bara så att det räcker till 2 riggar, det räcker till att börja med!
Sen är det ju det där med att få tag i betesfisk, har inte metat på 20 år, hittar jag fina mörtar vid vassen?
Har seriöst ingen aning om hur jag hittar dem, kan man fortfarande få fisk på majsbete?
Haha, alla tips är välkomna!
Kommentera