flötestrolling?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flötestrolling??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• flötestrolling??

tjaa... nu i vår tänkte jag börja att flötestrolla, många som tipsar om det.. men va ska jag ha för gram på flötet..

Tycker att det är en fördel om flötet går att montera med beteslås i änden så att man snabt kan byta flöte och så går flötet bättre i vattnet när det sitter i änden ist för genomgående.

Kommentera

Ursprungligen postat av erki
      Tycker att det är en fördel om flötet går att montera med beteslås i änden så att man snabt kan byta flöte och så går flötet bättre i vattnet när det sitter i änden ist för genomgående.
      Har du inte upplevt att du får mer trassel med flöten med beteslås i änden?... konstigt att alla flöten som säljs till trolling har genomgående hål...

Kommentera

man måste sätta en flötesstopp mellan flöte och sänke så att de håller sig ifrån varandra så är det inga problem, orkar man inte det är det ju bara att slänga på en bom på linan och sätta flötet i den.
        Visst e det konstigt att de e genomgående ofta, men det går alltid att fixa med lite kulor och lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av erki
          Du ska ha ett flöte med ett krokigt genomgående rör. Det går trögt på linan när linan sträcks. Med flötet fäst på ditt sätt är det väl svårt att gå djupare än vad spöt är långt?
          !!!!!

Kommentera

Om man har varierad storlek på betesfisk och djup kan man ju köra ett glidande beteslås på linan där man skulle haft flötet, så kan man häkta av och på flöten om man vill byta. Detta har aldrig trasslat för mig...

Kommentera

om du faster flotet med en beteslas, har du inte upptackt att flotet gar ner som en wobbler nar du ror/kor med elmotor.
              Jag kor alltid sjalv med genomgaende floten bara av den anledningen.

Lukas
              "If you're not living on the edge, you're taking up too much space"
              "I came, I saw, I conquered"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
              19 svar
              915 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg anteman