Ny båt = Ny utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny båt = Ny utrustning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny båt = Ny utrustning

    Har bytt båt för att bli lite bättre anpassad för trolling. En Ryds 520 ST.
    Nu är det så att jag ska sätta någon form av targabåge över främre kapellet, med spöhållare, och troligtvis någon form av anordning för pulkor. Jag hittar redan klara bågar, men ogillar priset på dessa, och tänker istället bygga något själv, då blir det även precis som jag vill ha det.

    Min fråga är var man kan hitta 25 mm rostfritt rör, passande för ändamålet, hittar såklart en del på google, men känns som att marinbutikerna ligger i överkant prismässigt, tycker att det borde finnas firmor mer riktade emot fackmän och hantverkare...

    Fråga 2 är om någon har eller vet något bra system för pulkor som utgår från targabågen, alltså ingen mast!

    MVH Mattias

  • #2
    Åk till närmsta plåtfirma. Dom brukar ha runda rostfria rör, och fyrksntsprofiler. Allt typ ahlsell eller annan gross som säljer vent och vvs prylar

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Åk till närmsta plåtfirma. Dom brukar ha runda rostfria rör, och fyrksntsprofiler. Allt typ ahlsell eller annan gross som säljer vent och vvs prylar
      Hej Fredrik Stahre;

      Trevligt att se att du hänvisar till Ahlsell...

      Åren 1970-76 var jag anställd hos Ahlsell & Ågren AB som PR-man för Ahlsell samt redaktör för tidningen VVS-Proffs....

      Memories!

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand

      www.trumman.com

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Liljamannen Visa inlägg
        Har bytt båt för att bli lite bättre anpassad för trolling. En Ryds 520 ST.
        Nu är det så att jag ska sätta någon form av targabåge över främre kapellet, med spöhållare, och troligtvis någon form av anordning för pulkor. Jag hittar redan klara bågar, men ogillar priset på dessa, och tänker istället bygga något själv, då blir det även precis som jag vill ha det.

        Min fråga är var man kan hitta 25 mm rostfritt rör, passande för ändamålet, hittar såklart en del på google, men känns som att marinbutikerna ligger i överkant prismässigt, tycker att det borde finnas firmor mer riktade emot fackmän och hantverkare...

        Fråga 2 är om någon har eller vet något bra system för pulkor som utgår från targabågen, alltså ingen mast!

        MVH Mattias
        Hej Mattias;

        Det hoppar och studsar minst längst bak i båten. Tänk därför på att pulkorna kan gå sönder om de vid snabb transport i grov sjö inte sitter fast ordentligt, exempelvis....http://www.trumman.com/mariestad/planerboard.htm ...

        Old Firehand

        www.trumman.com

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
        0 svar
        118 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Båtskär  
        Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
        0 svar
        99 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Startad av vanfossen, Idag, 11:52
        0 svar
        34 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg vanfossen  
        Arbetar...
        X