Vänstervevade räkneverksrullar ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vänstervevade räkneverksrullar ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vänstervevade räkneverksrullar ?

Är det någon här som har koll på om det finns vänstervevade
    räkneverksrullar ? Till t.ex. göstrolling. Måste ha vänstervevat !
    Alla tips är välkomna.

Ursprungligen postat av Edguy
    Är det någon här som har koll på om det finns vänstervevade
    räkneverksrullar ? Till t.ex. göstrolling. Måste ha vänstervevat !
    Alla tips är välkomna.
    Varför måste du ha vänstervevat till trolling? Nån form av handikapp? Tror inte det finns. Däremot finns det lösa räknare att montera.

Kommentera

Det fanns ju nån tillsatsanordning med digitalt räkneverk till Ambis 6000, vet dock inte om den bara funkar/finns till högervevade. Men det är väl inte helt omöjligt att den finns till vänstervevad också.

Men annars så är väl KG´s förslag på lösa räknare förodligen den bästa idén. Minns att jag såg ett test för ett par år sedan och de var faktiskt riktigt exakta.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Nä KG , inget handikapp. Bara så att jag vägrar veva med höger hand.
        Dom där lösa man sätter på spöt får det bli om jag inte hittar ngn rulle.
        Jag har aldrig förstått varför man ska behöva hålla spöt med vänster hand bara för att man fiskar med spinnrulle.. Ta t.ex jerk, där är det vänstervevat som gäller oftast. Även på haspel. Men "Vanlig" spinn nä då ska det vevas med höger ? Jag vill hålla spöt med högern , det bara är så och kommer så förbli.

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy
          Nä KG , inget handikapp. Bara så att jag vägrar veva med höger hand.
          Dom där lösa man sätter på spöt får det bli om jag inte hittar ngn rulle.
          Jag har aldrig förstått varför man ska behöva hålla spöt med vänster hand bara för att man fiskar med spinnrulle.. Ta t.ex jerk, där är det vänstervevat som gäller oftast. Även på haspel. Men "Vanlig" spinn nä då ska det vevas med höger ? Jag vill hålla spöt med högern , det bara är så och kommer så förbli.
          Jag håller med dig?! vad var det för jon som kom på att mulrirullar skall vevas med höger... Känner hur många som hellst som kastar med högerhand, sen efter kastet blir dem tvungna att byta spöt från höger hand till vänster hand bara för att dem ska veva med höger. Jag håller alltid spöt med högerhand och vevar med vänster. Behöver då aldrig byta grepp eller på något annat konstigt sätt byta spö från ena handen till den andra!

MER VÄNSTERVEVAT ÅT FOLKET!

Kommentera

Stizo håller med dig till 100%. Vänstervevat ska det vara och det skall finnas vänstervevat i lika stor utsträckning som höger.

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
              Stizo håller med dig till 100%. Vänstervevat ska det vara och det skall finnas vänstervevat i lika stor utsträckning som höger.
              Kör själv helst med vänstervevat när jag kastar. Men vid trolling spelar det ju ingen större roll vilken sida veven sitter på eftersom man sällan kastar ut betena. Det borde inte vara helt omöjligt att lära sig veva med höger hand, jag klarar ju det...

Kommentera

Räkna bara slagen på linspridaren så har du ett räkneverk på alla rullar.
                sigpic

Kommentera

Det finns tydligen en i alla fall
                  OKUMA LEFT HAND CV20DLX LINECOUNTER REELS

Om man söker på Ebay hittar man dom. dock hittar jag inga uppgifter på något annat ställe....

Kommentera

Tackar Kelas , den måste jag kolla in !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    912 visningar
                    0 gillar