Humminbird ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird ekolod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Humminbird ekolod

    Hej!

    Jag har ett Humminbird Matrix 27 ekolod, men jag är inte så där jätte bra koll på hur man ska ställa in alla inställningar, ytklotter, känslighet, scroll hastighet m.m sen ska man tydligen inte köra med fisk ID? nån som har bra koll och kan försöka förklara lite hur man ska ställa in det och vilka inställningar som är viktigast

    tack!

  • #2
    Jag har oxå ett sådant och har fått tips om att sätta på full känslighet, men det går ej bra. Det blir bara rörigt. Medle blir lagom och fisk ID är ju lite kul att ha, speciellt i början tror jag.
    Annars är det inte så mycket att ändra, det beror ju lite på var o hur du kör.
    Testa dig fram, det blir nog bäst och det är då man lär sig. På mitt går det att ändra till svensk meny och det borde finnas på din med.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av jeppe-
      Hej!

      Jag har ett Humminbird Matrix 27 ekolod, men jag är inte så där jätte bra koll på hur man ska ställa in alla inställningar, ytklotter, känslighet, scroll hastighet m.m sen ska man tydligen inte köra med fisk ID? nån som har bra koll och kan försöka förklara lite hur man ska ställa in det och vilka inställningar som är viktigast

      tack!
      Hej
      Har själv ett matrix 27 lod med dessa inställningarna, Känslighet 8-9, scroll 9, ytklotter 5.
      jag har inte aktiverat några filter för att få bort störningar, för att jag märkte att det tog bort en del info under båten.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
      0 svar
      119 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Båtskär  
      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
      0 svar
      99 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Startad av vanfossen, 2024-04-25, 11:52
      0 svar
      75 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg vanfossen  
      Arbetar...
      X