Dubbel stingertafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dubbel stingertafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

finns ju färdiga metetackel i olika storlekar, men som många andra skriver, köp wire å gör egna. Då får man dom precis som man vill. En vanlig dag då jag flötestrollar använder jag säkert upp mot 5 olika metetackel, eftersom man bör anpassa krokstorlek och längd mellan krokarna efter betesfiskens storlek. Så köp wire, krok i lite olika storlek och knåpa ihop!
    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Alltså till och med personer med tummern mitt i handen, och till och med för dom utan tummar överhuvudtaget är det en enkel match att göra egna

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
          Ooops busted. Är det du som är författaren till texten om Flötestrolling efter gädda för oss nybörjare? Grymt informativ och bra text isf! Gjorde mitt första flötestrolling pass i lördags och trots att jag inte hade full ordning på utrustningen och gjorde mothuggen fel så lyckades jag landa en gädda och tappa ytterligare en. Nu är jag fast. Eftersom jag aldrig jobbat med wire och inte är sugen på att börja just nu heller tänkte jag bara kolla om det fanns något sådant. Kan i nödfall köpa en tafs med en krok på och knyta på ytterligare en trekrok på den.
          Hej!

Hehe, lugnt hela syftet med artikeln va att folk skulle testa ��

Ja det var jag som författade den artikeln en gång i tiden, fantastiskt spännande fiske som alla bör testa om man som jag började bli trött på att fräsa runt och dänga tunga trä och gummibeten.

Verkar ju som om detta eminenta forum lyckats hitta lite färdiga stingeralternativ till dig!

Tveka inte att höra av dig om det är något du undrar över!

Skitfiske!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Hej!

Hehe, lugnt hela syftet med artikeln va att folk skulle testa ��

Ja det var jag som författade den artikeln en gång i tiden, fantastiskt spännande fiske som alla bör testa om man som jag började bli trött på att fräsa runt och dänga tunga trä och gummibeten.

Verkar ju som om detta eminenta forum lyckats hitta lite färdiga stingeralternativ till dig!

Tveka inte att höra av dig om det är något du undrar över!

Skitfiske!
            Hehe kul! Har en fråga, skickar ett PM! Till alla andra, tack för tipsen! Anledningen till att jag inte tänkt att börja med egen tillverkning riktigt än är att jag bara provat flötestrolling en gång än och även om det verkar grymt kul så köper jag hellre några färdiga och provar med och börja göra egna lite längre fram.

Kommentera

Tafsar behövs till mycket annat fiske än flötestrolling så wire, wirelås och en tång försvarar sin plats i fiskeväskan.

Kommentera

Vill du inte hålla på med wiretång kan du köra knytbar titan. Det gör jag mina gäddtafsar av. Mkt enkelt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
                  Vill du inte hålla på med wiretång kan du köra knytbar titan. Det gör jag mina gäddtafsar av. Mkt enkelt.
                  Tack för tipset! Vilken kör du med?

Kommentera

Har en från savage gear men det finns ju flera tillverkare. Jag kör enkeltrådig titan, det kinkar sällan, har lite stretch och är lätt att knyta. Nackdelen är väl att det är lite dyrt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    705 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    467 visningar
                    0 gillar