Vad tror ni om dessa paravaner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tror ni om dessa paravaner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad tror ni om dessa paravaner?

    Hittade ett par billiga paravaner på blocket men har inte så bra koll på ifall de duger till gös och gädd trolling.
    Så vad tror ni?

    https://mobil.blocket.se/annons/jonk...laner/77151142
    Senast ändrad av ViktorArnell; 2018-06-22, 21:14.

  • #2
    Funkar säkert utmärkt !

    Kommentera


    • #3
      Jo dom duger mer än väl tll gösfiske. Men dom är tunga och stålkanterna kan skada linan om någon större gädda får för sig att går upp över ytan och försöker skaka sig lös från betet. Det har hänt mej. Jag hade sex st förr, men skaffade nya lättare i alu som är pulverlackade och har mycket rundare kanter. Kommer inte ihåg var jqg köpte dom men de är gula och svarta och fanns i tre storlekar. Jag har medium ock de drar inte lika bra som de på Blocket, men tillräckligt för Nils Master 15 cm med 100 g päronsänke.

      Mvh
      Johnny

      Kommentera


      • #4
        Tack! Och Vet du om Ron Thompson hard core spöna funkar bra till ovanstående paravan?

        Kommentera


        • #5
          https://bluelight-sidoparavaner.webn...oparavan-mini/
          Funkar fint för mitt gösfiske. Gädda vet jag inget om.
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

          Kommentera


          • #6
            Jag har några som är liknande som dem i annonsen och på dem så har jag slipat ner alla vassa kanter så där ska inte någon lina nötas av.

            Kommentera


            • #7
              Ron Thompson har jag inte prövat men är de som mina billiga trollingspön i komposite så funkar de nog men de är väldigt svajiga i toppen (ofta beroende på homogen glastopp), tunga och robusta ungefär som vissa Ugly Stick - man får nån slags känsla av 80-tal när de fiskas... inte helt positivt...

              En helt annan känsla och spänst i lätta, moderna trollingspön, känn t ex på Alphamar. Mina känns mjuka fastän det är klassade 20-40 lb (typ Heavy), ryggraden är inte i närheten av mina gäddspinnspön gjorda för upp till -140g...
              Senast ändrad av anteman; 2018-06-23, 17:27.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
              0 svar
              115 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Båtskär  
              Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
              0 svar
              91 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Arbetar...
              X