flätlina i djupriggen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flätlina i djupriggen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

många vettiga svar nåja de verkar som att jag kan testa köra med mina flätlinor då fast jag fattade inte riktigt dedär med att linda linan runt ena näbbhalvan? ska man linda så man får dubbel lina i klämman?

Kommentera

Ursprungligen postat av jeppe-
      många vettiga svar nåja de verkar som att jag kan testa köra med mina flätlinor då fast jag fattade inte riktigt dedär med att linda linan runt ena näbbhalvan? ska man linda så man får dubbel lina i klämman?
      En till två öglor runt ena halvan av utlösaren, dvs linan "igenom" utlösaren och sedan tillbaka igen runt näbben och ut igen mellan gummipadsen.

Funkar som sagt fint med flätlina men jag håller samtidigt med OF om att det nästan trasslar mer än det smakar.
      Fy fan för att sitta och reda ut trassel i en halvtimma när man hade kunnat fiska istället! Men det är klart alla är inte lika klantiga som en annan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
        Jag kör med PowerPro på mina dipsydivers. Kostar ju en förmögenhet att smälla på Powerpro på 10st Daiwa Sea line. 2 bulkar PowerPro 4000kr.
        Undrar om guiderna skulle köra med flätlina om dom fick betala butikspris? tror inte det.
        Funkar lika bra att använda flätlina dom sista 50m. En uniknut med många varv håller om backing linan är typ 0,46

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
          Jag kör med PowerPro på mina dipsydivers. Kostar ju en förmögenhet att smälla på Powerpro på 10st Daiwa Sea line. 2 bulkar PowerPro 4000kr.
          Undrar om guiderna skulle köra med flätlina om dom fick betala butikspris? tror inte det.
          Dipsydivers är väl nästa omöjligt att köra utan stumlina?
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Dipsydivers är väl nästa omöjligt att köra utan stumlina?
            skillnaden med stum lina är att det är lättare att lösa ut den du måste spänna releasen den brukar lösa ut för lätt annars ,och den går djupare än den gör med nylon, fördelen när du fiskar med nylon är ju att den inte löser ut i var tredje våg

Kommentera

Läs rapport från 2006-05-16 22:46:43 här - http://www.outdoor.se/reif/online/

Tolka det hur ni vill!

;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              704 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
              8 svar
              467 visningar
              0 gillar