Ursprungligen postat av TAMTAM
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
trollingrullar
Collapse
X
-
Om du menar Convector så låter det häftigt att behöva skrota två uppsättningar, har många av dem själv priset säger att de inte kan vara lika bra som Tekota helt klart bromsarna kan variera har dock stoppat några riktigt fina utan problem med mina.Ursprungligen postat av FlodebananDagge som kör mkt i Vättern har enligt vad jag hört skrotat TVÅ uppsättningar p.g.a skitkassa bromsar. Om det var ett engångfel kan jag ju dock inte svara på då jag aldrig fiskat med grejorna
Man bör alltid släppa helt på stjärnhjulet vid förvaring inte bra om den är åtvriden dåI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Tica
Hmmm kanske detta kan vara något mellan alternativ???
synpunkter emotages tacksamtSpöböj !!
Kommentera
-
dom ser verkligen fina ut, funderar själv på en uppsättning såna, kul om nån kunde säga nåt om hur dom är att fiska med. Tvivlar att dom är i klass med sg 47:ornaUrsprungligen postat av DaltonHmmm kanske detta kan vara något mellan alternativ???
synpunkter emotages tacksamt
Kommentera
-
så sant det du säger tamtam, därför man är ngt skeptiskt. Triton eller sg47 kommer nog inhandlas i vinter, dumt att köpa ngt tveksamt bara för att det är billigare. Man har ju trots allt några dagar på sjön varje år. +50 dagar iafUrsprungligen postat av TAMTAMRäkneverket sitter på sniskan! aldrig sett förut, bara hoppas inte kvaliteten gör det samma priset är lågt man får vad man betalar för oftast.
Kommentera
-
är förövrigt helt förbluffad över vad folk tar betalt för sina beggade trollingrullar. Sg47:or som är flera år gammal och slitna för runt 750kr st när dom kostar 9000 för 10 st på olssons. bjudit 5000 flera gånger på partier på 10st men fått ett nej, tydligen tycker folk det är bättre lägga 7-8 lax på slitna gamla grejer än en tusenlapp eller två för att få nya.
triton säljs också för fantasipriser begagnade. Verkar som man får köpa nytt i slutändan, annars finns ju också usa.
Kommentera
-
Triton är ju enormt sköna rullar, jag har en och den gör jag mej aldrig av med, vet inte vad det är med den som jag gillar så mycket men skillnaden mot mina Magda rullar är ganska stor.
Kommentera
-
Hej Dalton; Jag köpte mina Daiwa SG-47LC när de introducerades av HDF i Sverige för tretton år sedan. De är lite repiga utvändigt idag efter alla trollingturer i olika väder och båtar, men de fungerar lika perfekt som när de var fabriksnya. Fem stjärnor av fem möjliga!Ursprungligen postat av Daltonkanske man kan få lite tips på
någon bra o billig trolling rulle
med räknare
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
700 visningar