Vilken autopilot bör jag satsa på? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken autopilot bör jag satsa på?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
    Enda nackdelen med ev-100 OCH i princip alla andra autopiloter är ju att förmågan att hålla kurs osv blir sämre om man kör riktigt riktigt sakta.
    Men det har ju säkert ts koll på redan
    Ev-100 ser man ju hyffsat frekvent på erbjudande på nätet. Även en del begagnade.
    Jag har en trollingbåt Galia 660 wa som jag med glädje göstrollar i 0,8 - 1,2 kn med hjälp av aktermonterad elmotor på 54 lbs som är parallellkopplad med huvudmotorn på 140 hk. Autopiloten är en Simrad och genom att manuellt ändra två av pilotens parametrar reagerar piloten med såväl större och snabbare kurskorrigeringar och likväl snabbare och större motkorrigeringar.
    ​​​​​​Det går inte att autokalibrera den autopiloten i så låg fart som 1 kn, den avbryter kalibreringen och visar att farten varit för låg.

    Mvh
    Johnny

    Kommentera


    • #12
      Var uppe vid verkstaden och talade med dem idag. Det var rackarns vad burkar det var för att få den autopiloten att fungera. Blir mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt med att köpa hela klabbet av dem.
      Det verkar som att det även behövdes fixas till ett nmea2000 kit för att få till det hele med. Lite tidigt att säga säkert då jag bara talat med killen som löser det hela. Verkar dock veta vad han sysslar med dock.

      Blir spännande det här!
      __________________________________________________ _____________________________

      Covfefe

      Kommentera


      • #13
        Hvis AP skal kommunisere med plotter, så trenger du NMEA2000 ja.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Hvis AP skal kommunisere med plotter, så trenger du NMEA2000 ja.
          Du råkar inte veta om det fungerar med en remote control till mitt system nu med en 721xs som centralenhet?? Såg en notis någonstans där det verkar som att man behöver minst en 722... för att det skulle fungera.
          __________________________________________________ _____________________________

          Covfefe

          Kommentera


          • #15
            Beklager, det vet jeg ikke.
            Team Colibri

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
            0 svar
            118 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Båtskär  
            Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
            0 svar
            99 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gädd-jos  
            Startad av vanfossen, Idag, 11:52
            0 svar
            35 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg vanfossen  
            Arbetar...
            X