Båt till framförallt trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt till framförallt trolling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båt till framförallt trolling

    Hej! Kommer att köpa en båt till framförallt trolling men också en del spinnfiske. Kommer bli en del trolling på vänern så behöver lite storlek. Har kikat på quicksilver 605, är det ett bra val för både trolling och en del spinnfiske? Tar gärna emot all erfarenhet och tips

  • #2
    Rival/Rocad 606 WAC hade en förut och det är ett underbart skrov perfekt för trolling och funkar bra för spinn men även att köra ut familjen till badkobben, men när jag slutade med trollingen så bytte jag den mot en 560sp då det var en renodlad spinnfiskebåt jag ville ha.

    Kommentera


    • #3
      Kör en Rocad 560sd. Toknöjd. Och funkar till allt från trolling, spinn och ut på tur med familjen. 560sd har typ kastdäck / soldäck fram så den e perfekt om familjen ska med. Kan dom ligga där o jäsa när man har hela aktern för sig själv till fiske.
      Kör med en 90hk suzuki med orginalprop och ligger väl på runt 33knop i topp. Mao full tillräckligt.
      Har T-top på min med spöhållare, lampor, elektriska lindragarre till pulkor mm.
      Går som en pil i vattnet.
      Tåler mer sjö än någon är bekväm att gå ut i med den båtstorleken.
      560sp har mer som en bänk runt i fören.

      Kommentera


      • #4
        Tack för tipsen, låter intressant. Ett krav är dock hytt, då det kan bli mycket vintertrolling. Är quicksilver en erkänt bra båt för trolling eller är det andra märken som har hytt man ska satsa på?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
        0 svar
        115 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Båtskär  
        Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
        0 svar
        91 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Arbetar...
        X