Torped? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torped?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torped?

Är det någon här som äger eller känner någon som äger en så kallad torped?
    En fart/temp givare som man har på djuppriggvajern nere vid lodet och som sänder data direkt upp till en monitor i båten hela tiden?
    Detta för att hela tiden kunna kolla av rätt fart och temp då det oftast är stora variationer på djupet mot vad det är i ytan.

Mig veterligen finns det 4 modeller att välja på:
    1. Cannon Speed-N-Temp Monitor and Sensors.
    2. Depth Raider Speed and Temperature Monitor
    3. Sub-Troll 900 Downrigger Speed & Temp Sensor
    4. Fish Hawk Thermo Troll 840

Någon som kan rekommendera en av dem här?
    Någon som vet om någon modell ska vara bättre än någon annan av dem här?

MVH!
    Peter

Ursprungligen postat av Team Haldol Visa inlägg
    Är det någon här som äger eller känner någon som äger en så kallad torped?
    En fart/temp givare som man har på djuppriggvajern nere vid lodet och som sänder data direkt upp till en monitor i båten hela tiden?
    Detta för att hela tiden kunna kolla av rätt fart och temp då det oftast är stora variationer på djupet mot vad det är i ytan.

Mig veterligen finns det 4 modeller att välja på:
    1. Cannon Speed-N-Temp Monitor and Sensors.
    2. Depth Raider Speed and Temperature Monitor
    3. Sub-Troll 900 Downrigger Speed & Temp Sensor
    4. Fish Hawk Thermo Troll 840

Någon som kan rekommendera en av dem här?
    Någon som vet om någon modell ska vara bättre än någon annan av dem här?

MVH!
    Peter
    Hej!

Jag har en Fish Hawk Thermo Troll 840 och har haft den i 3 år och den funkar fint när den funkar!
    Ibland så slutar den att fungera och sen startar den igen men det bästa med den är att det är en sådan stabil logg på den. En vanlig logg på ekolodet hoppar och far så att det är svårt att läsa av farten och på denna är det väldigt lätt pga. att den verkar ta ett "snitt" av farten och presentationen blir väldigt lugnt om du förstår vad jag menar.

Lodgivaren är inte av bästa kvalitet pga. att den läcker in vatten (givare nr.2 för mig) och då är det ju kört!
    /Anchovyman

Kommentera

Ursprungligen postat av Anchovyman Visa inlägg
      Hej!

Jag har en Fish Hawk Thermo Troll 840 och har haft den i 3 år och den funkar fint när den funkar!
      Ibland så slutar den att fungera och sen startar den igen men det bästa med den är att det är en sådan stabil logg på den. En vanlig logg på ekolodet hoppar och far så att det är svårt att läsa av farten och på denna är det väldigt lätt pga. att den verkar ta ett "snitt" av farten och presentationen blir väldigt lugnt om du förstår vad jag menar.

Lodgivaren är inte av bästa kvalitet pga. att den läcker in vatten (givare nr.2 för mig) och då är det ju kört!

De få båtar jag sett/hört/fiskat från har kört Thermo Troll;en, men det kanske är slumpen vad vet jag.
      sigpic

Kommentera

Hej!

Har bara varit med som "spöslav" på en båt med Fish Hawk och skippern berättade att han var inne på 3.e givaren pga strul så kanske är något med kvaliten!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Har bara varit med som "spöslav" på en båt med Fish Hawk och skippern berättade att han var inne på 3.e givaren pga strul så kanske är något med kvaliten!!
          Absolut är det problem med kvlaiteten!
          Jag var inne på att byta ut min mot cannons modell men nu har jag hört en massa negativt om skärmen på den så man får väl nöta på med den man har!!
          Du hade trevligt på pubben såg jag! trevligt! kunde tyvärr inte komma!!

Mvh
          /Anchovyman

Kommentera

Absolut är det problem med kvlaiteten!
            Jag var inne på att byta ut min mot cannons modell men nu har jag hört en massa negativt om skärmen på den så man får väl nöta på med den man har!!
            Du hade trevligt på pubben såg jag! trevligt! kunde tyvärr inte komma!!

Mvh
            Sedär ja en STK.are till kul

Jo det var skoj att träffa några medlemmar irl och tänk vad mycket det finns att pratat om mellan sportfiskare

Finns det flera av oss här på FS eller ?

Kommentera

Depth Raider är min favorit, och vad jag har läst på amerikanska forum så verkar den va i en klass för sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Sedär ja en STK.are till kul

Jo det var skoj att träffa några medlemmar irl och tänk vad mycket det finns att pratat om mellan sportfiskare

Finns det flera av oss här på FS eller ?
                Här är en till STK:are

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                8 svar
                715 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg dhaglund  
                Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                8 svar
                472 visningar
                0 gillar